woensdag 6 maart 2019

Clara Culotte... or not?

Na de prachtige Teddy sweater/ dress, volgt nu weer een pareltje van WISJ designs: de Clara Culotte.
Instant fan van dit simpele doch verfijnde patroon voor meisjes (en misschien wel slanke mama' s).

Ik koos voor een prachtige okergele linnen stof, die ik bestelde bij het in Litouwen gevestigde Wonderlinen. De Clara naai je snel in elkaar, want er komen geen knoopsgaten of ritsen aan te pas. Op basis van de heupomtrek kies je de maat, en indien gewenst pas je de lengte en de taille-elastiek wat aan.
Hoewel ik fan ben van culottes, ben ik vooral fan van culottes voor schattige peuterbeentjes.
Hoewel de Clara officieel dus een 7/8 lengte heeft, verlengde ik de mijne met een cm of 10 om de door mij gewenste lengte te krijgen.
Geen echte culotte meer dus, maar wel een heerlijke broek, die goed te combineren is met van alles en nog wat. En waar ik dacht dat grote zus helemaal niet enthousiast zou zijn, plaatste zij alvast een bestelling voor precies dezelfde Clara.

Het Clara patroon  zit nog in de laatste fase, maar zal deze maand uitkomen. Hou de website van Sofie dus in de gaten!

















Patroon: Clara Culotte
Stof: Linen Mustard van Wonderlinen
Shirt blauw: MarMar CPH
Top bruin: Bobo choses


5 opmerkingen: