zaterdag 29 september 2018

Odeline

Iris May tekende een nieuw patroon: Odeline. Net als haar vorige patroon, wederom een kledingstuk met veel opties. Je maakt de Odeline blouse in rekbare of niet rekbare stof, met horizontale ruffle, U-vormige ruffle, of simpelweg zonder ruffle. Uiteraard is er ook een jurkjesvariant beschikbaar.
De blouse sluit op de rug met twee (druk)knoopjes, en zit snel in elkaar. In de mouwzoom zit elastiek.
Ik testte het patroon voor Iris, en na de test versie werden de mouwen nog wat aangepast en de ruffle werd verbreed. 
Ik maakte een romantische bloemenvariant met ruffle, en een supersimpele tricot versie in roestkleur.









Ik maakte maat 9 jaar/ 134 voor mijn 8 jarige, en die zit prima!
de stof is van Fabrik Unik, een heerlijke linnen tricot, die je echt van dichtbij moet zien!







De stof van deze romantische versie is van Liberty Londen, en kocht ik bij Textielstad.

Er komen deze week vast meer Odeline' s voorbij op je beeldscherm; ik ben benieuwd wat je van het patroon vindt! Iris maakte er een gratis rokjespatroon bij, wat ook zeker de moeite waard is!


5 opmerkingen:

  1. Mooi, met een extra hartje voor de bloemetjesversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik naaide dit weekend met exact dezelfde linnentricot en kan dan beamen! De Odeline lijkt mij ook een perfect patroon ervoor, iets geschikter dan mijn aansluitende T-shirt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw ... wat mooi!
    Vooral de roestbruine versie. Prachtig.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee top-versies! Heel mooi die roestkleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents thanks for sharing.
    Movie Online

    BeantwoordenVerwijderen