woensdag 31 januari 2018

Voorjaarsverlangens

Het mag niet nieuw zijn: zo eind januari ben ik klaar met winter en verheug ik mij op het voorjaar. Vaststellen dat de dagen nu al iets langer zijn, waardoor ik soms in het bijna-licht van werk naar huis rijd. Maar ook die bleke huidjes die al maanden geen zon hebben gezien en lijken te schreeuwen om extra vitamine D. Het maakt een verlangen in voorjaar in mij los. 
Elk voorjaar weer is het tijd voor feest, en dit jaar een beetje extra. In Feline' s verjaardagsweekend zullen een aantal van Feline' s vriendinnetjes hun eerste communie doen. En ook als je alleen gaat kijken in de kerk kan een feestjurkje niet ontbreken?
Jurkjes van Morley vind ik altijd prachtig, en ik besloot dan ook een van mijn favoriete modellen na te maken. Als stof koos ik voor een fris zachtblauwe seersucker. Ik startte vanuit het Antoinette bovenstukje (maar in feite kun je elk basislijfje gebruiken als uitgangspunt). Ik knipte het patroon van het voorpand in een ronde vorm door en plaatste er een ruffle tussen. De rok is tweemaal de stofbreedte, gerimpeld aan het bovenstuk. Met de verwarming op max, en zilveren glitterschoentjes wanen we ons hier al even in mei!
Ik ga deze jurk zeker nog eens maken, en wanneer er interesse is maak ik graag een foto-tutorial van hoe ik te werk ga. 
















Patroon: bovenstukje Antoinette jurk van Spiegelstiksels, aangepast naar model met ruffle
Stof: seersucker van Herbert Textiel
Schoentjes: Rollie Nation via Orangebag
Tasje: Zara (oude collectie)


8 opmerkingen:

  1. Zo wondermooi! Het zal wel zijn dat ik geïnteresseerd ben in een tutorial 😉 Ik maak mijn dochter dolgraag ook zo'n parel 💙

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi esther. Super jurkje. Alhoewel ik ongeveer wel weet hoe dit te maken zou ik graag je fototutorial zien. Prachtige dochter btw. Gr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, zo mooi <3
    Die zou hier ook in de smaak vallen bij de dochter denk ik, een tutorial is dus zeker welkom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 🤗🤗🤗 een tuto is heel erg welkom ! Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik pinde het jurkje van Morley ook ter inspiratie, maar ik wist niet goed hoe ik er aan moest beginnen. Een tutorial is dus zeker welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker interesse in een tutorial! Zo mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen