vrijdag 17 november 2017

Lama-Liefde op het eerste gezicht

Ken je dat? Stoffenliefde op het eerste gezicht? Ik wel. Zo ook bij deze lama' s van de hand van Eva Mouton voor de nieuwste serie van About Blue Fabrics van Bambi Blauw.
Lama' s zijn cool, en in roze met oker zijn ze nog meer om van te houden.
Toch baarde deze lama' s  me enige zorgen. Kon ik er nog wel een kledingstuk van maken voor de 7,5 jarige? Was het niet wat kinderlijk? Misschien moest het een kraamkadootje worden. Maar, ik wilde die stof in mijn huishouden houden, en niet weggeven in kado-vorm.
Dus maakte ik een tas. Uit 'Mijn tas' van Sofie en Nathalie. Het werd de Rosalie II: een heerlijk grote tas die je gebruikt voor bijvoorbeeld logeerpartijtjes. Om de french terry te ontdoen van alle stretch naaide ik de voorgeschreven volumevlies erop in ruitvorm. Net zoals ik eerder deed bij deze Bomberjas

De binnenkant van de tas vond ik in een prachtig lapje Lotte Martens dat nog in mijn stoffenkast wachtte op een geschikt project. Perfect match met de lama stof. En ik hou van voeringen die net zo mooi zijn als de buitenkant. De tas-fournituten vond ik bij K-bas
Het in elkaar zetten ging zonder problemen. Al had de tas iets steviger mogen zijn. Ik begreep al van K-bas' Mieke dat ik de volgende keer voor Styl vil moet gaan. En die volgende keer komt er zeker!












Tas: Rosalie II uit ' Mijn tas'
Buitenstof: Eva Mouton voor About blue fabrics
Binnenstof: Lotte Martens
Fournituren: K-Bas





10 opmerkingen:

  1. Keicool, ik zou er nooit opgekomen zijn om de stof te gebruiken voor een tas, maar echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke tas zeg, wauw! Ik naai morgen met de lama's en heb ineens heel veel zin om mijn truienplan omver te gooien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai die tas zou ik ook wel willen, heel schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! Wat een goed idee om zo'n mooie stof voor een tas te gebruiken, zo heb je er veel langer plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your blog is very nice,Thanks for sharing good blog.

    ทางบ้าน

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    ลาลีกา

    BeantwoordenVerwijderen