zaterdag 4 juni 2016

The golden swaddle skirt

Er zijn enkele prachtige merken, die ik volg op Instagram en die gebruik maken van Swaddles/ Muslin/ Hydrofiel stof: die zachte dunne stof met ruitpatroon. Zo volg ik onder andere Carlota Barnabe en dat merk inspireerde mij eens te naaien met deze stof. Ik vond uiteindelijk geen stof in een mooie kleur en kocht dan maar een Swaddle van 120 cm x 120 cm van het merk Fabelab. Ik dacht uit die lap heel makkelijk een rokje te kunnen naaien, maar het werd nog puzzelen! De lap kromp namelijk nogal in de wes, en was ook schots en scheef, zelfs na een strijkbeurt. Maar goed, het lukte! (ik had alleen niet genoeg van de stof om ook de tegenzak-delen eruit te krijgen, maar achteraf is het eigenlijk wel een leuke detail dat je daar een toefje roze kan zien.)
Het patroon tekende ik zelf (nou ja tekenen, het is vooral een rechte lap met zakken). Liv is blij, want je kan ontzettend goed ronddraaien met deze rok, die ik bewust iets langer liet dan ik normaal doe.

Shirt: We
Stof rok: Fabelab via Woonkeet
Sandalen: Zara 

 
 








 

12 opmerkingen:

  1. Dat is origineel, wat een .leuk idee! Ik vind de kleur fantastisch mooi, zo diep en vol, echt heel mooi! Dat roze is idd een leuk detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Binnenkort krijgt Georgette een soortgelijke stof binnen, in allerlei pastelkleurtjes. Iets om in de gaten te houden dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kocht ook al wat swaddle stof ... Geinspireerd door niconico! Zalig merkje die ook veel gebruik maakt van swaddle stof. Jouw versie is ook superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die volg ik inderdaad ook, prachtig merk! Tijdenshet typen van mijn post kwam ik niet op de naam :)

      Verwijderen
  4. Oh, niet eerder gezien?! Haha, leuk, kan ik onze meid misschien eens normale handdoeken geven en haar hydrofielen een kleurtje? Hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dit miste ik bijna! Prachtige stof zeg. En die kleur... Zo blij word ik ervan, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen