donderdag 25 juni 2015

kadootjesparade

Tot rust gekomen na het STYLO avontuur was ik al lang, en de kasten werden bijgevuld met zelfgenaaide kledingstukken. Ik wilde nog wel eens een snelle foto op Instagram zwieren, maar van geposeerde foto's was geen sprake. Laat staan van bloggen.
Of die stukken ooit nog op mijn blog komen, who knows?
Voor nu wat fotootjes van enkele kadootjes die ik de afgelopen weken naaide.
 

 


 
Komend weekend bezoeken we twee baby's. Fien, het kleine zusje van Lenne viert zondag feest, en krijgt net als haar grote zus een zacht dekentje gebaseerd op haar geboortekaartje. Fien's papa en mama zochten voor allebei hun dames een simpel en stijlvol kaartje uit bij letterpress. Voor Fien was het kaartje wit met een zeegroene kleur. Het dekentje werd wit met mint, en afgewerkt met zeegroene paspel. De naam kwam erop in witte flockletters (ja, niet gesneden met een mooie Cameo, maar zoals de échte doe het zelvers, overtrekken vanaf laptopscherm, en uitknippen met een nagelschaartje ;))
 
Natuurlijk krijgt Lenne ook een kadootje, ze werd immers grote zus. En een klein moedertje spelen kan met deze kleine pop in een VanJansen slaapzakje.
 
 
 
 
Ook op de planning staat een bezoekje aan baby Faas en zijn grote broer Mees. Faas wenste wat fijne kleertjes. Naast de leren slofjes die hij krijgt maakte ik een tweetal Harembroekjes (patroon nagetekend van een Zara broekje) en een bijpassend mutsje (zelfgetekend). De twee heerlijk zachte stoffen komen van kleurenmix.nl
 

 
 
Grote broer Mees krijgt een stoer snorren-shirt. Mocht je het opstrijken van een applicatie op een shirt een DIY activiteit noemen, dan is dit een zelfgemaakt kadootje ;)  de applicatie komt overigens van 'van Ikke'
 
 
 
Tot slot de juffen. Ik naaide vorige week alvast 5 x de Juliette clutch. 4 voor de juffen, en 1 voor mijzelf. Ik werd uitgenodigd voor de zonen09 verjaardag en stoffenlancering afgelopen zaterdag in Gent, samen met een honderdtal andere creatievelingen. Ik vond dat mijn gekochte outfit een zelfgemaakt accessoire wel kon gebruiken :) Het was overigens een geweldig gezellige middag, en ik vond het bijzonder om als bijna enige Nederlandse (er was nog 1 Nederlandse die ik helaas niet gesproken heb) deel uit te mogen maken van het gezelschap. Neem een kijkje op Mamasha's blog voor een sfeerimpressie en de beelden van haar eerste prachtige stoffencollectie!
Die clutches dus. In stofjes van Veritas (nu nog steeds in de actie voor 2 + 1 gratis), met zomerse printjes. Ik vulde de juffenclutches met zonnebrandcreme en douchegel, omdat een leeg tasje ook maar een leeg tasje is ;)
 

 
 
 



22 opmerkingen:

  1. Super mooikes! Maar zooo fan van dat dekentje! In al zijn eenvoud - love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel uren heb jij in een dag?? Mooie collectie heb je weer bij elkaar getoverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Zou ook wel onder zo een dekentje kunnen kruipen. Heel mooi gedaan en de clutch ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke cadeautjes! Vorig jaar maakte ik ook nog clutches voor de juffen, dit jaar komt het er helaas niet van. Volgend jaar beter?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige cadeaus!! Super mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke cadeautjes! De kleur van dat dekentje, love it! Waar komt dat mint kleurige stofje vandaan? Is het tricot of katoen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maartje, het is katoen http://www.onlinestoffen.nl/stoffen/uni-katoen/12326/uni-katoen-140-cm.html

      Verwijderen
  7. amaai,zoveel leuke spullen! Een voor één erg bruikbaar en heel mooi. Trouwens, je gebruikte hele mooie stoffen.
    Je bent toch een hippe madam hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fan van het dekentje! :-)
    De juffencadeau's zijn ook de moeite, doet er mij trouwens weer aan denken dat ik nog niets voorzien heb ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Ik voel wat juffen-cadeautjes- stress opkomen...5 te gaan hier....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toffe cadeautjes! En écht fijn je eens live ontmoet te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi allemaal. Flink bezig geweest zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk gedaan esther nu wordt ik toch wel nieuwsgierig naar de kleding die je hebt gemaakt ! In nederland lijkt het bloggen wel minder te leven dan belgie he ? Ken maar weinig leuke nl naaiblogs behalve die van ins natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! En wie weet komt de kleding nog langs! Kijk eens op de blogs van llmaakt, tuutsjes en juffrouw groen, ook allemaal nederlandse naaiblogs :)

      Verwijderen
  13. Het was leuk om je zaterdag te ontmoeten en nu je blog te ontdekken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Stuk voor stuk top kado's! En dat dekentje..zooo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eén Juliette mocht ik al bewonderen, en de rest van de kadootjes zijn minstens even mooi! Ik ben toch wel benieuwd naar die andere kledingstukken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het dekentje...zo zoet! En de rest ook zo mooi,net even anders en heerlijk draagbaar vooral! Ik ga je volgen.leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is toch altijd fijn om jou terug te zien! jij fijn gezelschap! je maakte prachtige cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van zulke cadeaus wordt iedereen blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat maak jij toch prachtige dingen! x

    BeantwoordenVerwijderen