vrijdag 15 juni 2018

Tintin for the win

Wat een heerlijk voorjaar hebben we toch, met fijne temperaturen en een heerlijk zonnetje. Dat vraagt om blote benen outfits, rokjes en shorts.
Ik vind jeans shorts leuk bij de meiden, maar als je een lichtblauwe, donkerblauwe en een zwarte in de kast hebt liggen dan is het wel klaar. En een iets gekleder shortje, die naaide ik vrijwel nooit. Mijn hart maakte dan ook een klein sprongetje toen ik de tintin short van Iris May patterns (ookwel Oekeboeleke) zag. Ik manoeuvreerde me succesvol tussen de testers, en bestelde gelijk stof voor 2.
Voor de eerste 2 (maar ook voor de 3e short) koos ik voor de short met gerimpelde tailleband en striklint; wat mij betreft de meest geklede variant.
Ik kocht bij de Stoffenkamer een prachtige gewassen roze linnen met gouden glans. Op de foto' s zie je dat goud wellicht niet zo goed, geloof me als ik zeg dat het een feest is dat stofje!
Ik hield netjes de maattabel aan, en koos voor maat 140 voor mijn 10 jarige en maat 128 voor mijn 8 jarige. De shortjes zaten vlot in elkaar en zitten super. En zo hadden we geen 2 tintins, maar een 'twintin'.

























Al voor ik de eerste twee shorts naaide, bestelde ik een derde stofje. Een heerlijk bloemenstofje van Liberty, de Thorpe. Het is een heerlijk zacht stofje, luchtig en met een prachtige bloemetjesprint. Het is niet voor niets dat ook het merk Emile et Ida dit seizoen koos voor deze stof in hun zomercollectie.
Alledrie de shorts zullen de kast niet vaak van binnen zien. Mits dat zonnetje zo lekker blijft schijnen natuurlijk ;)














Winnen? Wil jij ook aan de slag met dit patroon? Via mijn Instagram account (@vanjansen) maak je kans op een gratis Tintinpatroon!


Stof: Liberty Thorpe burn orange via Cousette
Top: H&M conscious collection
Sandalen: Salt water Sandals



6 opmerkingen:

  1. Die twee roze <3 Ik ga gewoon een kopietje maken voor mezelf denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat ben ik zo hard fan van deze shorts!!! Dankjewel om hem mee uit te testen Esther!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, 3 heel mooie shorts geworden! We dromen alvast samen van een nog lange mooie zomer :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige shorts. Het staat ze ook geweldig goed. Mooi hoor!
    Zo'n short kan mijn dochter ook waarderen. Ik check eens even jouw IG.
    Ik duim voor mooi weer zodat de shorts veel gedragen kunnen worden.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waw, 3 very nice shorts! we already dream together of a beautiful summer :-)!

    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen