zondag 3 maart 2013

Pronken in paars

Afgelopen woensdag ontving Liv een uitnodiging voor het feestje van een vriendinnetje. Ik zat toen net in de Tammy marathon, en dacht. als ik 3 rokjes kan naaien in 2 avonden, dan kan ik er best ook 4 naaien in 2 avonden.
Over stofkeuze hoefde ik gelukkig geen moment na te denken. U moet weten, de mama van het vriendinnetje is paars-fan. En nee, niet van het niveau: 'gewoon een mooie kleur'. Als ik zeg 'fan' dan bedoel ik eigenlijk 'freak'. Niet alleen paarse kleding doet intrede in het door mij en mijn lief bestempelde 'purple palace'. Nee hoor, aldaar zijn het een paarse keuken, paarse grindvloeren, paarse gordijnen en een paarse auto die aan de orde van de dag zijn.
Mama Purple heeft haar grote liefde voor paars zelfs doorgezet tot in de naam van haar dochter: ze kreeg als tweede naam namelijk de naam 'Violet'... prachtig toch? ikzelf ben meestal heel gauw uitgekeken op kleuren, dus ik ben daar voorzichtig in, maar dat iemand zo op kan gaan in die favoriete kleur, ik vind het helemaal leuk!
Dus, dat rokje moest dan ook maar paars worden. En laat ik nu nog een klein stuk paars gebloemde stof hebben liggen, over van een verjaardagsslinger die ik maakte. Ik haal het nét niet om het hele rokje eruit te halen, vandaar een extra naadje op het bovendeel van het voorpand.
Uiteraard maakte ik er nog wat bijpassende haarspeldjes bij.



7 opmerkingen:

  1. Supermooi! Ik volg sinds kort je blog, verslavend hoor! Heb je misschien ook een beschrijving van dit rokje? #kijkt heel lief# of staat het misschien in het rokjesboek van mme Zsazsa, die heb ik nl. sinds kort. Ik hoor het wel, groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap seg. En ook je mooie blog net ontdekt.
    Ik ga je volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze rokjes echt super!! Tijd om ook eens een Ottobre na te bestellen...
    Heel mooi gemaakt ;-) wil je dochter soms geen vriendinnetje van de mijne worden?!

    BeantwoordenVerwijderen