donderdag 21 augustus 2014

Herfstzwanen


Het eerste herfstjurkje is een feit. De zwanenstof kocht ik bij Spoonflower, en is wederom een pareltje van de hand van Andrea Lauren (inkprintrepeat). Met een yard stof van 1.10 breed is het soms even puzzelen, nu de kledingmaten groter worden, maar ik kreeg er toch deze Antoinette uit.
Ik maakte de rokdelen wat breder, zodat ik wat rimpeltjes kon toevoegen. Nu mijn kleinste dame dat nog kan waarderen, moeten we daar even van profiteren. Aangezien de stof wat stugger is dan de meeste katoentjes, blijft het rokdeel mooi naar buiten staan.
Verder paste ik het originele ontwerp niet aan, ik blijf fan van de ronde zakjes. Nu de lenteversie van deze jurk echt te klein is geworden, vroeg haar kast om een nieuwe variant. Deze jurk had van mij nog ietsje korter gemogen, maar gezien Fee's huidige groeispurt, verwacht ik dat deze jurk heel gauw een iets pittigere lengte bereikt.
Bij Fred & Ginger vond ik een perfect passend en prachtig vestje. De paspel in de zakjes was een gelukstreffer bij Veritas.
We gaan gauw verder met het aanvullen van de wintergarderobes...












 


73 opmerkingen:

  1. Mooooi! Prachtig stofje, en dat paspel heeft echt wel de perfecte kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja t was echt een perfect match :)

      Verwijderen
    2. Wie kan mij helpen aan een patroon voor rimpelrokje en ook kleedje voor mijn kleinkind van 4. Nog nooit genaaid maar nu wil ik het proberen omdat mijn kleinkind diabetes heeft en er geen speciale kledij bestaat voor ons klein meisje.
      Er moet een zakje ingewerkt worden waar haar insuline bakje in moet. Liefst onder de arm.
      Wie mij kan helpen aan een patroon zou ik eeuwig dankbaar zijn.zakje moet zo onopvallend mogelijk ingewerkt worden.
      Een hopeloze oma!

      Verwijderen
  2. heel erg mooi! dat ze maar groeien dan hebben we weer redenen genoeg om te naaien en die kasten te vullen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er helemaal weg van! Het is gewoon prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een prachtig jurkje! Mooi stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. En een vraagje, welke stof kies je zo bij spoonflower? Ze hebben verschillende soorten katoen precies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jurk! Ben dankzij jou nu ook helemaal fan van de stoffen van Andrea Lauren, mooie stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die Antoinette, het blijft toch een prachtjurk he... En deze is helemaal geweldig in zo'n heerlijke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Die zakjes zijn inderdaad geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een plaatje! En dit weer vraagt inderdaad om actie voor een herfst/winter collectie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut! Al mogen de shortjes en shirtjes nog best wat uit die kledingkast komen, de zon is welkom!

      Verwijderen
  10. Ik vind hem echt prachtig! Mooie stof, zacht en lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi. Ben ook grote fan van Andrea Laurens ontwerpen; zot om er ene uit te kiezen, hé. Hier liggen de panda's klaar om tot een kleedje verwerkt te worden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh die panda's zijn ook prachtig! Hier liggen nog beren, zebra's en pinguins op de stapel... Heerlijk!

      Verwijderen
  12. Heel mooi! Dit zou zo in de etalage van een chique kinderboetiek kunnen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig kleedje! Haar ontwerpen zijn fantastisch. Perfecte match met dit kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, weer een zalig kleedje in een prachtig stofje. Dit geeft zin om zelf aan de herfstkleedjes te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik gooi de kwasten in de hoek en ga ook gewoon weer lekker naaien...
    Prachtig, alle zintuigen zijn weer geprikkeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik gooi de kwasten in de hoek en ga ook gewoon weer lekker naaien...
    Prachtig, alle zintuigen zijn weer geprikkeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh wat een tof idee, die rimpeltjes toevoegen! Geeft het direct een heel andere uitstraling!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Smelt, zo mooi! Die antoinette heb ik al jaren staan, maar nog nooit gebruikt. Het is een verhaal van nu of nooit en daar ben ik me alweer enkele maanden van bewust! Je liet de kraag weg, zie ik, hoe op de rug, deed je die V-uitsnijding ... hoe draagt je meid dit in de herfst?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Saskia, ja op de rig deed ik de V-uitsnijding, ik vind die prachtig, maar je kan m ook wat ronder en hoger tekenen natuurlijk! In de herfst zal het gedragen worden met een longsleeve met slanke snit eronder, en eventueel een vestje erover. Vorige herfst had ik ook een Antoinette voor de herfst, die is heerlijk gedragen!

      Verwijderen
  19. Echt prach-tig! En ai, geef mij niet te veel info over stoffen en zo in blogposts, nu moet ik weer bij spoonflower gaan kijken bij die Andrea Lauren natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ongelofelijk mooi! Ik ben grote fan van jouw stijl en kleurencombinaties en nu ook van Andrea Lauren!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe oneindig mooi! Zowel Het kleedje als jouw prinsesje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo mooi!! Ik was al fan van Andrea Lauren door jouw Ole-versie; alweer een super combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. This is beautifully made, Esther, and a real treat to see the pattern being featured in such a lovely way! Cheers! xo -Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die Antoinette is echt een blijvertje he ! Ik blijf het ook steeds opnieuw zo mooi vinden, zeker en vast ook deze versie !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Erg mooi! Mooie stof, ik ga ook gauw ns loeren daar....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig jurkje! Stof, model, kleur,...alles perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt geweldig mooi. Ik maakte de Antoinette nog nooit, maar je doet me zin krijgen om hem nu toch eindelijk eens te printen en te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prinsesje! Ik zoomde vandaag een Antoinetje om, die toch weer helemaal anders is dan deze. Dat zijn de leukste patronen hé; die waar je veel kanten mee op kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ooh, wat mooi! Echt geweldig! Het patroon (de ronde zakjes en de rimpeltjes), de perfecte paspel, de stof en niet te vergeten het meisje! Wat heeft ze ook prachtig haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Waw, zo helemaal 'af': het kleedje, de combinatie, de fotoshoot ... Smelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Is het patroon nog verkrijgbaar? Liefst als PDF?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Conny, helaas is het patroon niet meer verkrijgbaar. Groetjes esther

      Verwijderen
  32. Wat een prachtige tenue!!! Mooie kleuren ... zelfs ideaal voor nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een supermooie jurk heb je gemaakt. Ik zag hem al op Instagram voorbij komen. Hij staat zo leuk, en de foto's zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Als ik dit zie vind ik het jammer dat mijn dochter al 17 is zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtig jurkje! Welke kwaliteit stof heb je gekozen? Echt mooie stoffen hebben ze bij spoonflower!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige jurk gespot op pinterest !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. OHH! Que vestido mĂ¡s bonito!!!
    Te dejo este enlace por si te interesa:
    http://diymiscosasdecasa.blogspot.com.es/2014/09/iniciativa-diy-kids.html

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een top-jurk! Ik moet zelf ook nog maar eens een Antoinette-tje maken! Je schrijft dat je het rokgedeelte wat verbreed hebt om rimpels toe te voegen... Hoe pak je dat juist aan, gezien de zakken aan de voorzijde? voeg je vooraan evenveel cm toe als achteraan??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sophie, alleen vooraan heb ik cm's toegevoegd, aangezien je ze rimpelt totdat het aansluit op bovenstuk maakt de hoeveelheud extra niet zoveel uit. Ik legde het patroon van het rokdeel niet helemaal aan de stofvouw, maar legde de middenvoor daar enkele cm's vanaf. Zo heb je in het midden van de rok extra stof, en blijft het patroon wat betreft de zakdelen helemaal intact. Succes!

      Verwijderen
  39. Ik vind deze jurk echt prachtig! Maar waar kan ik het patroon van de Antoinette-jurk verkrijgen?

    BeantwoordenVerwijderen