vrijdag 5 mei 2017

Midi is het nieuwe maxi

Midi is het nieuwe maxi, toch? En eerlijk is eerlijk: is het voor onze kleine dames niet veel praktischer? Ooit wel eens geprobeerd een dochter te laten fietsen met een maxirok? Of de schooltrap af laten lopen? Of een stukje laten rennen? Als niet, dan zeg ik het u: geen kattenpis.
Neu, echt prachtig zijn ze die enkellange rokken, maar vooral voor mama' s, als je fijn langs het strand of terras kan flaneren. Nee, neem dan midi. De nieuwe maxi qua trend. Niet alleen hip, maar ook praktisch. Fietsen en traplopen is opeens geen issue meer. En nog een voordeel: gecombineerd met een kniekousje kun je de frisse ochtenden aan zonder legging of maillot. Bonus.

Ik shopte al een heerlijke midi rok voor dochter twee, en besloot er nu een te naaien voor dochter 1. In een heerlijke gewassen linnen van De stoffenkamer. Ik haalde 'Allemaal rokjes'  van Mme Zsazsa nog eens vanonder het stof en koos het ' fronsrokje met knopenpat'. Ik verlengde voor- en rugpanden voor de midi-look.
Geslaagd denk ik?

Giveaway
Wil je ook iets maken van gewassen linnen? Ik geef 75 cm van deze stof in de kleur ' Oxblood' weg via Instagram (@vanjansen), je hebt nog tot en met morgen de tijd om een reactie achter te laten op Instagram.









Patroon: Fronsrok met knoppenpat uit 'Allemaal rokjes' 
Stof: gewassen linnen van ' De Stoffenkamer' 
Top: Tiny Cottons







7 opmerkingen:

  1. Waaw. En grappig: ik vroeg aan Ida wil je zo geen lange rok (ze is woensdag jarig en ik moet nog aan haar outfit beginnen) en zij antwoordde mij: eu mama, om gewoon op mijn poep te zitten niksen ofwa? Laat maar zoeteke, heb ik geantwoord en dacht direct aan een lange korte variant ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie rok ik zou alleen iets aan het gat tussen de twee bovenste knopen als ze zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, nu ik dat lees raak ik toch nog wat overtuigder van de midi rok die ik voor mijn dochter maakte vorige week. Ik vond het er eerder wat onpraktisch uitzien in het begin, zo over de knietjes. Maar ik ben dan ook wel eerder minirokjes gewoon bij haar...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staat haar de rok leuk!
    Gezellige foto's.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie versie, toffe kleur en de stof ziet er zalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen