zaterdag 14 januari 2017

Lotte Martens Winterblogtour

Lotte Martens, behoeft die naam nog uitleg? Nou, vooruit, in 1 zin dan ;) Ze vergaarde roem met de prachtige stoffen met handbedrukte prints in fluo en metallic. Maar wisten jullie ook dat ze haar assortiment de afgelopen tijd enorm heeft uitgebreid? Er zijn diverse stofsoorten bijgekomen, waaronder crêpe en tricot. Nu is er een nieuwe lijn met volledige DIY setjes en linten. Je krijgt dan patroon, lap stof en benodigde fournituren in 1 mooi pakketje.

Ik werd aanzienlijk verwend door Lotte Martens, want ik ontving niet alleen het DIY pakket voor de  zipper purse in fur maar ontving daarnaast ook onder andere nog een mooi stuk lint en een stuk van de prachtige Tarda jersey.
Het ritstasje zat in een half uurtje in elkaar. Ik zeg ritstasje, maar ik bedoel ritstasjes! Ik verkleinde het patroon minimaal, en kreeg dus twee tasjes voor de prijs van 1 ;) De eerste werd een rechttoe rechtaan ritstasje (waarvan de foto op wonderlijke wijze verdween. Uiteraard nadat ik het tasje kado deed met kerst), de tweede maakte ik in een afgeronde vorm, met gouden koord, zodat het ook echt als tasje gedragen kan worden.

Van het tweede lapje, een strook lint/ band in scuba achtige structuur, maakte ik twee strikjes. 1 voor op een alligatorclip op in het haar te steken, de ander met spelt om als vlinderstrikje of als applicatie op een tas te gebruiken. Ook hier een projectje van max 10 minuutjes. Er kwam geen naaimachine aan te pas: schaar en textiellijm waren voldoende!

Tot slot de Tarda Jersey. Ook al is de stof perfect voor een damesitem (jullie zagen wellicht al de prachtige jurken van Myminniemie en van Liesellove) toch koos ik voor een item voor Liv.
En wel een mini Hudson pants. Door de prachtige stof op vele manieren te dragen. Op de foto's zien jullie de broek twee keer gestyled. De eerste keer wat gekleder en feestelijker met een kraagje, shirt en nettere schoenen. De tweede keer gecombineerd met Liv' s lievelings-sweater en sneakers.


 










 





Lotte, ga vooral zo door met je prachtige stoffen en accessoires! 



4 opmerkingen:

  1. Oh wauw, wat een knappe collectie spulletjes! En weeral past alles hier perfect bij elkaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Tarda is zooooo mooi hé! Toffe broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt! Mooie foto's ook trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woohoo, stylisch hipstergirl, die dochter van jou!

    BeantwoordenVerwijderen