donderdag 11 augustus 2016

3 x een La Maison Victor patroon winnen + tips van VanJansen

We zitten hier midden in de zomervakantie (nou ja, we: ik krijg pas na morgen vakantie, maar onze meiden hebben er al 3 weken vakantie op zitten).
Er wordt weinig genaaid. Door die vakantie, maar ook omdat ik geen zomerkleding wil naaien voor in de overvolle kasten, én omdat al mijn voorraad in verhuisdozen zit. Nee, we gaan niet verhuizen. Nou ja, een beetje dan. We verhuizen naar de zolder, en de meiden krijgen allebei een eigen kamer op de eerste verdieping. Tel daarbij op dat we ook op de onderverdieping flink gaan klussen, en dan is er dus de komende tijd weinig tijd en weinig plek om te naaien.

De vraag van La Maison Victor om samen enkele patronen weg te geven kwam dus als geroepen. Ik koos drie patronen bij hen uit die ik zelf ook met alle liefde zou naaien. En jullie kunnen de papieren versie van die patronen (met video instructie) winnen. Zomaar door hier een berichtje achter te laten welk van de drie je graag zou winnen, en met wat voor stofje je het patroon zou combineren. Gewoon, omdat nieuwsgierige Aag my middle name is.

Natuurlijk ben ik best bereid om jullie verklappen welke stoffen ik zou kiezen :)

Het eerste patroon dat je kunt winnen is een patroon van mijn favo kledingstuk op dit moment: de maxi rok. Heerlijk luchtig, het kleed mooi af, witte benen zie je er niet in ;). La Maison Victor bracht de 'Copacabana' rok uit. Een heerlijke lange luchtige rok. Je koopt het patroon hier

Zou VanJansen deze rok naaien dan koos ik voor een mooie nude kleur, een soepele viscose of chiffon...

Het tweede patroon is een patroon voor kinderen: het Jacqueline vest. Een heerlijk vest dat je ook als jasje kan dragen tijdens die eerste gure herfstdagen. Gebruik stevige, wollige stoffen. Wil je het patroon kopen? Dat doe je hier


In welke stof ik dit vest zou naaien? Ik zou me laten inspireren door de nieuwe collectie van TinyCottons en zou gaan voor een ecru kleurige borg of teddy stof :)

Tot slot nog een blijvertje: de Harlequin dress. Een jurk die áltijd kan, en die je in heel veel stofkwaliteiten zou kunnen maken, voor steeds weer een andere uitstraling. Het patroon voor deze jurk vind je hier


Hoe ik deze jurk zou naaien? Nou, ik val áltijd op streepjes (werkelijk, je zou de vulling van onze kledingkasten eens moeten zien: streepjes rule!), dus ik zou m maken in een streepjesstof. In een rekbare stof, want daar hou ik nou eenmaal van. Omdat ik niet hou van aftekening zou ik gaan voor een wat stevigere tricot, punta di roma of wellicht zelfs een French terry.


Inspiratie? Ik benieuwd naar jullie ideetjes!
Als je een van deze patronen wilt winnen, dan zorg ervoor dat je je naai-idee vóór woensdag 17 augustus hieronder in een bericht achterlaat, dan komt het zo snel mogelijk per post naar je toe!


22 opmerkingen:

  1. Hoi! Ik zou voor de lange rok gaan. Ofwel in een felle kleur (felblauw) met bvb een gouden elastiek in de taille ofwel een leuke kleine print.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, ik waag graag mijn kans (als eerste ;-) ) voor de Copacabana-rok. Dit jaar kocht ik, een beetje per ongeluk, een prachtig roze chiffonstofje op citytrip in Budapest. Maar omdat dit nummer van La Maison Victor nog ontbreekt in mijn collectie, ligt het stofje ondertussen ook nog steeds te wachten in mijn kast. Dit zou dé perfecte gelegenheid zijn om het ook een moment de glorie te gunnen. Ik kruis alvast mijn vingers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De harlequin Dress staat al een tijd op mijn lijstje. Een grijze punta di roma ligt te wachten om geknipt te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe vaak heb ik dat patroon van de Harlequin jurk willen kopen... Maar ik ben een beginnende naaister (nog steeds, want tijd vinden is momenteel mijn grootste struikelblok) en dus moet ik het voor mezelf doen met de patronen en stoffen die ik nu in huis heb.
    Ik heb al zoveel knappe Harlequin jurken zien passeren, voorlopig zou ik het bij een dikkere katoen houden liefst effen, misschien petrolblauw, met een oranje accent past dat altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aan het Harlequin kleed zou ik me wel eens willen wagen, en dan heel erg graag in een Lily Balou stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik doe graag mee... Voor een vriendin die ik graag zou willen laten kennismaken met LMV... Denk dat haar voorkeur naar de maxi rok gaat, al zou ik haar graag zien in een harlequin... Bloemen stoffen zijn haar favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe graag mee voor de harlequin dress! Op dit moment ben ik 40 weken zwanger en ik zou het super leuk vinden om meerdere versies van deze jurk te maken om stylish in te ontzwangeren! Mijn eerste stofkeuze zou denk ik een emerald groene punta di roma zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe graag mee voor het Jacqueline vest. De dochters hebben zeker een geschikt stofje liggen. Moeke zal het dan we maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die copacabana rok in een van die prachtige nieuwe stofjes van 'see you at six'... Ik zie het al helemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die copacabana rok in een van die prachtige nieuwe stofjes van 'see you at six'... Ik zie het al helemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het jurkje heb ik l jaren opgeslaan dankzij een uitvoering van byevamaria (http://byevamaria.blogspot.be/2014/08/2-x-la-maison-victor.html). De stof zou dan ook iets zijn in die aard.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I'm absolutely with you on the nude colored maxi! Also that jacket! I have a floral version in mind ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal weg van het vestje nr 2 voor de dochter. Ziet er echt een toppertje uit om het schooljaar mee te starten. Ik zag een hele tijd geleden een bomberjasje bij Emma &Mona die stof, die dolfijnenstof met de teddy erin die jij toonde. Ja dat zou het worden. severineborremans@msn.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga helemaal voor de Jacqueline. Ik zie een mooi zacht roos pelske voor mijn Roos <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind de Harlequin dress erg mooi. Ik zou hem van donkerblauw met witte stippen maken van een stevige tricotstof.
    Ik hou van blauw en het staat me ook het mooiste.
    groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hmmm, misschien moet ik me dan toch maar es wagen aan zo'n maxirok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie keuzes! Ik mailde ook met LMV en koos gelukkig nog andere patronen om weg te geven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik zou de copacobana rok is een see you at six stofje naaien welke weet ik niet want ik kan niet kiezen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik zou voor wat selfish sewing gaan en een harlequin jurk maken in een diepblauwe punta di roma of een stevige tricot. Misschien wel een wollen winterversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De Harlequin dress! Het lijkt me leuk eens iets voor mezelf te naaien! En wat jij met streepjes hebt, heb ik met stipjes, dus het wordt waarschijnlijk een rekbaar stipjes stofje:)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De harlequin jurk lijkt me prachtig. Ik heb net een zachtoranje stofje op de kop getikt dat hier perfect voor zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen