zondag 17 juli 2016

Always be yourself. Unless you can be a unicorn: then always be a unicorn


Ik had werkelijk totaal geen intentie om ooit badkleding te naaien. Nooit, never voelde ik die kriebel. Totdat ik deze badpakstof zag. 's Avonds laat, het wereldwijdeweb verkennend, kwam ik dit pareltje zomaar tegen. Eenhoorns en regenbogen, pasteltinten, wat wil je nog meer? Heel even was er een twijfel, maar uiteraard niet voor lang (een nanoseconde of zo). Beide kleuren belandden in mijn winkelmandje, en nog geen half uur later rekende ik een digitaal badpak-patroon af: de Cosi Swimsuit van Sewpony. Ook al vertelde het patroon mij anders, ik naaide zowel badpak als bikini uit 0,5 meter stof. Ik voerde ze namelijk niet helemaal, maar slechts het kruisje voerde ik met speciale badpakvoering. Doordat het badpak doorbroken wordt door een ruffle, zijn de patroondelen wat kleiner en lukt het met wat gepuzzel dus best uit een half metertje.
Het naaien ging eigenlijk vlotter dan voorzien. Ik vond het wel wat groot vallen allemaal, en heb in de zijnaden behoorlijk moeten innemen.
Het bikinibroekje is een heel hoog retro model, en dat verlaagde ik substantieel. Ik vind ze zelf erg geslaagd, en het volgende badpakstofje viel afgelopen weekend dan ook in mijn brievenbus....







 











Badpakstof: La pandalove fabrics
Voeringstof: Poetsie
Patroon: sewpony


15 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan! Ik ben ook helemaal weg van de stof die je gebruikt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een blogtitel waar ik het helemaal mee eens ben! ;) en twee prachtige zwemoutfitjes ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooooooooooooooooooh!!!! wat een prachtige stofjes en supermooi badpakje/bikini!! Dat patroontje heb ik ook liggen, ik vind het zooooo mooi!Maar mooie badpakstoffen, dat leek me een ander paar mouwen... Misschien ook eens gaan piepen hier, want idd: unicorns!! dat zou wel zwaar scoren hier!! :-) heel leuk, bedankt voor de inspiratie alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, heel leuk gemaakt! fan van jouw stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is zooooo leuk! Toffe foto's van de meiden ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend! Je bent mijn inspiratie om ook aan badkleding te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke naaisels, heerlijke foto's :-) ik wist niet dat badkleding zo tof kon zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw super leuk! Een badpak staat hier ook nog op mijn lijstje. Al zal dat voor volgende zomer zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een zalig stofje! Inderdaad de reden om badkleding te maken! Ontzettend mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen