woensdag 25 mei 2016

Feline is 6 - part 1

Ik kan hier wel weer een melancholisch verhaal ophangen: dat het allemaal zo snel gaat. Dat ik nog precies weet hoe haar bevalling verliep. Dat ik nog exact weet hoe haar kleine hoofdje rook, hoe ze vervelde. Enfin, jullie zitten daar vast niet elk jaar (in tweevoud, want die andere dochter verjaart net zo snel) op te wachten.
Wel misschien op feestinspiratie (u weet wel: uitnodigingen, kadootjes, traktaties, versiering, en zo). Oftewel feestinspiratie deel 1: de zelfgemaakte kadootjes.
Feline krijgt binnenkort een nieuwe kamer. Niet omdat ik net zo fan ben van kinderkamers stylen als van feestjes organiseren (wat wel zo is natuurlijk), maar omdat het slaaptechnisch niet zo geweldig werkt met twee dames op 1 zolderkamer. Ofwel interne verhuizing! Feline verhuist naar mijn naaikamer (snif!) waar de werkkamer van mijn lief (snif 2) bij getrokken wordt. De jarige slaapt ook nog in een peuterbed (correctie: ze sliép in een peuterbed. Haar bed werd vorige week opgehaald en ze slaapt nu op een matras op de grond), en een groot bed (een 'verhogerbed' aldus Feline) was gewenst. Het grote bed is nog 'under construction', de kamer zelfs 'before construction', dus het geplande verjaardagskado laat nog even op zich wachten. Naast oorbelletjes kreeg onze jarige alvast een paar zelfgemaakte kussens voor op dat bed.
Hierbij wat foto's.
Het poezenkussen maakte ik overigens niet zelf. De geweven labels met mijn logo zijn nieuw, en komen van Nominette








Het witte kussen met de berensnuit erop is geflockt, supersimpel. De achterkant is pinguinstof van Andrea Lauren via Spoonflower.
Het kussen met de Takkie-hondjes kocht ik van iemand over via Facebook. De driehoekjes stof van de achterkant komt van Kwantum



12 opmerkingen:

  1. Heeeeel tof en mooi!! Ik ben suuuuperbenieuwd naar de rest van de kamer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben zo benieuwd naar dit vervolgverhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kussens!! En inderdaad ze zijn zo snel groot,hé! Hier ondertussen al 2 tieners in huis,eentje zelfs al op kot ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. love it all! En ik ben al benieuwd naar haar kamertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er zeker van dat die kamer prachtig wordt! Maar snif voor jouw naaikamer, wordt het keukentafelnaaien nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk naai ik altijd al aan de tafel beneden, gezelliger! Maar die kamer is dus vooral opslag voor stofjes, fournituren, boeken etc, dat verhuist mee naar zolder!

      Verwijderen
  6. Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat van dat kamertje!! En inderdaad een snif voor jouw naaikamer, maar kiezen is zoals altijd een beetje verliezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt geweldig! Die takkiestof... Ben echt verliefd gewoon. Is het katoen of tricot? Ik zie alleen tricot maar wil katoen. Heb je tips (ook al heb jij t dus via MP...) bedankt voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is katoen, ik zag idd ergens tricot in een shop maar geen katoen helaas...

      Verwijderen
  8. Heel gaaf! Ik wou dat ik zo goed kon naaien! Als ik zie wat voor moois je allemaal maakt! Vraagje over spoonflower: wat zijn jouw ervaringen? Hoeveel betaal je nou extra voor een stofje? Verzendkosten, invoerrechten etc? En: welk stofje kies je nou uit voor bijv een kussenhoes of dekbedovertrekje? Zie door de bomen het bis niet meer.. Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nienke,
      Spoonflower verzend sinds dit jaar ook vanuit Europa (Berlijn), dus je hoeft geen invoerrechten meer te betalen. Daarnaast verzend spoonflower 4 x per jaar gratis (wanneer je hun nieuwsbrief per mail krijgt blijf je op de hoogte), dus ik bestel meestal op zo een dag!
      Qua stoffen, kussenhoezen vind ik het mooist in linen cotton canvas, een wat dikkere stof. Die vind ik dan weer niet geschikt voor een dekbedovertrek, daar kies ik de goedkoopste geweven stof: basic cotton ultra. Als je nog vragen hebt, mail me gerust op vanjansen@live.nl

      Verwijderen