donderdag 21 januari 2016

VanJansen naait voor Bambiblauw

Jullie zijn inmiddels vast bekend met de paneelstoffen die Bambiblauw in eigen beheer laat maken. De allereerste panelen waren allemaal van katoen, ik naaide er toen een boxkleed van. In de tweede ronde werden ook de tricotfans voorzien.
Nu brengt Bambiblauw alweer haar derde reeks paneelstoffen uit, en deze keer zijn er naast panelen in katoen en tricot ook panelen in sweaterstof bij.
Graag testte ik voor Bambiblauw zo een sweat-paneel.
Ik koos voor mintgroen met een subtiele witte grafische print. Die zo subtiel is dat je hem op de foto's wellicht moeilijk kan ontdekken. Maar neem van mij aan: mooie print. Hipsterproof en zo.
De panelen kregen weer een dierenthema, en het mintgroene paneel werd voorzien van een hond.
Ik naaide nog eens de Cocoon dress, en moest even puzzelen. In eerste instantie wilde ik de hond op het voorpand plaatsen, maar door de ronde vorm van de jurk ging dat niet (tenzij je alleen het hondenhoofd op de voorkant wil, dan gaat het wel ;). De jurk zou in maat 6 of 8 niet meer uit dit paneel passen, dus ik naaide niet voor mijn eigen meisjes. Ik naaide voor het schattigste kleine meisje uit de straat: Lotte. Een geboren fotomodelletje dat nog in maatje 2 past. Alhoewel: de breedte is prima, maar het had wat langer gemogen en heeft nu meer weg van een tuniek. Thank God for skinny jeans!




 







Stof: Bambiblauw
Patroon: Cocoon dress van Groovy baby and mama
Skinny jeans: H&M
Dierenketting: Homelovv


25 opmerkingen:

  1. ooh dat patroontje staat hier al zo lang op de planning... ik moet er eens effectief werk van maken... Heel mooi gedaan! As usual.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen, hij is zo leuk om te naaien ook!

      Verwijderen
  2. Wow mooi! En toch eens gaan kijken voor dat patroon, geloof ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi Esther. Stoer en lief tegelijk!
    Ik moet ook dringend eens werk maken van die Cocoon dress.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel schattig! Ik heb dat van de lengte nog gelezen, dus best verlengen in de kleine maatjes. :) Bij de 6 jaar had ik geen probleem met de lengte....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind m zo op zich ook heel leuk, maar inderdaad als je echt een jurkje wilt, zeker verlengen!

      Verwijderen
  5. Ik vind het met hond achteraan eigenlijk nog toffer! Heel mooi jurkje Esther, ik ben helemaal fan van de panelen (jullie opzet is geslaagd ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Achteraf vind ik de hond op de achterkant idd ook een leuke verrassing!

      Verwijderen
  6. The cutest model ever - and the most adorable Cocoon dress ever.
    The pattern does run a little short in the smaller sizes. I honestly don't know why. I didn't do the grading part - just the designing. I always advice that you lengthen the smaller sizes if you want a dress length and not tunic length. I do love the practical tunic length on especially toddlers though :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love it anyway, maybe even better in the shorter toddler version!

      Verwijderen
  7. Heel leuk, en de hond vanachter ook :-) Lore is net met de cocoon dress naar school!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat ik het juist leuker vind, met de hond op de rug. Heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi!

    En ik had mij net voorgenomen om het paneel maar niet te bestellen.. Wat doe je me aan, hihi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaaah, zo lief! En een beetje atypisch, die hond op haar rug. Maar daarom net zo origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. SUPERmooi met die hond achteraan! Cute hipster!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mag ik vragen waar je dit patroontje kan bestellen? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ann, je kan het bestellen via de mail van Groovy baby and mama, volgens mij staat haar mailadres op haar blogpagina! Groetjes

      Verwijderen