woensdag 28 oktober 2015

Remi & Cosette for teens: sportief meets subtiele blingbling

Het is alweer een poosje geleden dat Valerie me vroeg of ik iets wilde naaien uit haar nieuwe boek Remi & Cosette for teens. Ze dacht dat mijn meisjes al in de juiste categorie zouden vallen. Blijkbaaar maken foto's ietsje ouder ;). Mijn dames zijn met hun 7 en 5 jaar (gelukkig ;)) nog even uitgesloten van tienergerief. Ik vertelde Valerie dat ik het wel zag zitten om voor een mooi overbuurmeisje te naaien. Ik vroeg Maud's moeder of Maud het leuk zou vinden als ik voor haar iets zou maken uit het nieuwe boek. Maud was gelukkig enthousiast. Samen met haar kwam ik uit op het jurkje/ sweater zonder zijnaden. Een ingenieus patroontje dat mij onmiddellijk intrigeerde. We spreken voorjaar 2015. Voor het jurkje was ik op zoek naar een tienergeschikte, niet al te dikke sweaterstof. Geen gekke prints, liefst iets met grijs of blauw.
Het voorjaar en de zomer gingen voorbij, diverse andere naaisels rolden vanonder mijn naaimachine, maar helaas wachtte Maud nog steeds op haar jurkje.
Enkele weken terug ging ik weer actief op zoek naar stof, en stelde ik Maud de sweaterstof met subtiele glitters voor, die veel webshops op voorraad hebben (of hadden, de stof vliegt namelijk de winkels uit). Maud gaf haar akkoord en eindelijk kon ik aan de slag.
Als je de patroondelen ziet vraag je je even af hoe ze uiteindelijk een sweater of jurk moeten vormen, maar eenmaal aan het spelden wordt gauw duidelijk hoe het in elkaar zit. Met enig schaamrood op de kaken moet ik dan ook bekennen dat Maud een half jaar heeft moeten wachten op een jurkje dat binnen 2 uurtjes in elkaar zat.
Ik werkte het af met grijze boordstof in een andere kleur dan de jurk. Het eindresultaat is een jurkje dat sportief is, maar door de subtiele glitter nog steeds meisjesachtig en een beetje feestelijk. Een jurkje dat makkelijk te combineren is, en hopelijk vaak gedragen gaat worden!













27 opmerkingen:

  1. Heel mooi, soms moet het niet meer zijn ..., ja echt mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er erg leuk uit! Ik vraag het boek voor mijn verjaardag. Dit maakt me wel heel nieuwsgierig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van Jansen doet het duidelijk ook goed bij tieners! Wat een lollige fotoshoot was dat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er een tof jurkje uit voor tieners!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw,heel tof en inderdaad sportief met een vleugje glitter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke meid, ze zal met trots aan haar vriendinnen op school zeggen wat haar buurvrouw voor haar 'toverde'!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eenvoudig maar toch heel mooi, meer moet dat niet zijn. Durfde jij het aan om dat van de eerste keer al met een overlock in elkaar te zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat durfde ik niet: ik naaide het in elkaar met een stretchsteek op mijn naaimachiene. De boorden lockte ik wel in 1 keer

      Verwijderen
    2. Dan zal ik dat ook maar zo doen, lijkt me het veiligst.

      Verwijderen
  8. Erg leuk, staat haar goed, is dat nu hetzelfde model als uit editie 4 juli-aug 2015 van La Maison Victor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die editie heb ik niet in huis, maar t zou goed kunnen!

      Verwijderen
  9. Ontzettend mooi en Maud is ook een knap model!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi ! Daar zal ze nog heel veel genot van hebben !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kei tof Esther! De trui-versie stond inderdaad in La Maison Victor, zoals hierboven wordt gezegd, en knipoogt al lang naar mij... Dit jurkje is zo leuk, ik zou het zo in mijn kast hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Gaaf ook die boorden in een net andere kleur dan het jurkje. Je zou er bijna tieners voor willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg leuk en Maud is natuurlijk superblij vorige week naar een feestje al meteen gedragen wat een leuke buurvrouw hebben wij toch��

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tsja... kan je dat als moeder ook aan? Lijkt me heerlijk... sneakertjes eronder en gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk hoor! Het staat haar prachtig!! Vanaf welke maat is het boek?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow. voor het jurkje. en voor je knappe buurmeisje!

    BeantwoordenVerwijderen