donderdag 1 oktober 2015

Huiswerk maken in stijl

Wanneer je grote dame tegen de 8 aangaat, en langzaam met haar knietjes tegen het kleutertafeltje groeit, en daarnaast af en toe huiswerk meekrijgt van school, dan weet je wel hoe laat het is in huize VanJansen: verander- en kluskriebels!

Dus nadat ik de gehele onderverdieping schilderde, gordijnen ophing en een grote speelgoedschoonmaak hield, was de zolderkamer weer eens onderwerp van een quick (and definately not dirty) makeover.
Van de zomer won ik prachtige verf bij Frivole Suus. In de kleur morning tea van painting the past. Ik zou m instant op de woonkamermuur hebben gegooid, de MDH keek me smekend aan: 'geen roze in de woonkamer, please?'
En af en toe dan wil ik wel eens naar hem luisteren ;) De woonkamermuur kreeg een zachte groengrijze kleur (die hij overigens ook niet heel mooi vindt. Maar dat mannenveto, ja dat kun je maar een keer uitspreken zeker.). De Morning tea werd bewaard voor de zoldermuur die tot dan toe redelijk zoetrose gekleurd was. We ruilden m in voor een iets volwassenere, zachte en warme kleur. En spijt dat die MDH had, dat we die kleur nu niet onder in de woonkamer hebben. Tja, iets met vrouwen die altijd gelijk hebben, ik sprak het maar niet uit ;)

Als de veranderdrang eenmaal is ingezet, ben ik niet te stuiten, en moet het gelijk af. We maakten Liv een bureau van underlayment (en ja, die platen moeten nog aaneen geschroefd, voor de oplettende kijker), gecombineerd met een schraag en ladekastje van Ikea.
We kochten er een stylisch stoeltje bij, en ik kocht er enkele nieuwe accessoires bij, zoals de poster van CarlijnQ, de gestreepte mand van Housedoctor, de witte lampionnen van Xenos en letterlamp van Mevrouw Aardbei.

Middenin mijn mini zolder makeover vroeg Bambiblauw of ik iets wilde maken van hun nieuwe zwart-witte interieurstoffen. Vrij stevige stoffen die geschikt zijn voor kussens, slingers, een speelmatras, leuke mand, etc.
Er zijn vanaf vandaag 3 prints te krijgen, driehoekjes, plusjes en een stof met verschillende lijnen.
De drie stofjes werden verwerkt tot een slinger voor boven het bureau. We houden hier van slingers, en ze geven altijd direct meer sfeer: in de tuin, in de kinderkamers, we nemen ze zelfs mee op vakantie!
van de grafische stof met driehoekprint maakte ik ook een zacht kussentje voor in de bureaustoel. Het patroon daarvoor tekende ikzelf. Ik gebruikte twee lappen stof en daartussen 3 lagen wattine.
Mijn meisje kan er weer even tegenaan, en mijn kluskriebels zijn voor even weer getemd ;)





 
 

30 opmerkingen:

  1. WOW!! Prachtig! Daar zou mijn 8jarige ook super blij mee zijn...Ik moet niet te lang kijken, want zou haast gaan plannen hier te veranderen, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een zalig studeerhoekje! Als je nog eens overvallen wordt door verander- en kluskriebels, mag je hier altijd langskomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de ideeën wel maar ik mis de uitvoer-drang :-) Zalig plekje lijkt me dat <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, een heerlijke plek met die prachtige kleur om de muur.
    sewingfenna.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw zo gezellig,zo mooi,echt iets voor 8 jarigen maar ik zou zelf ook wel zo'n hoekje willen hoor! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Esther! Wat een fijne plek! Ik moet de twee oudsten hun kamers ook dringend aanpakken als ik dit zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai, geweldig! Volgens mij gaat ze nu zagen achter huiswerk om hier gewoon van te genieten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer mooi geworden esther ! Onze dochter krijgt binnenkort ook een grote meidenkamer maar eerst de muren beneden maar af, schiet ook al op

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke kamer! Ik zou hem zo als kantoor willen... Zal hem eens aan onze bijna 8-jarige laten zien, ze doet er vast ideeën op! Zulke stoelen staan sowieso op mijn wishlist voor onze eettafel... Erg mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig esther! Zoals altijd bij jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat een prachtig en vooral heel gezellig studeerhoekje voor jouw meisje! Wat hebben ze geluk met een mama met zo'n goede smaak!! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo gezellig! Maar nu ben ik toch ook heel benieuwd naar die woonkamer?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk! Ik wil ook beginnen aan de derde kinderkamer... Mijn hoofd barst van de plannen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi! Ik hou van de stijl, ik heb alleen niet de moed om er zelf aan te beginnen. Er dient bij ons eerst nog wat schilderwerk te gebeuren pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel gezellig hoekje om te studeren precies...
    Welk patroon gebruikte je voor dat vloerkleed? Is dat gehaakt met dat zpaghetti garen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ivy,
      Ik maakte dit kleed niet zelf, maar kocht het bij poef en zo. Het is gemaakt van baby Zpaghetti garen.

      Verwijderen
  16. waar komt het kastje vandaan naast het bureau? die witte?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kamer! Hier kan ik wel wat leuke inspiratie opdoen voor de kamer van mijn dochter. Waar komt de kledingkast vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de Hemnes van Ikea, maar deze variant is niet meer leverbaar

      Verwijderen
  18. Nee leuke vlaggetjes. Heb je die zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi !
    Heb je enkel 1 muur in 't roze geverfd? Of alle 3 rechte muren?
    Wij hebben ook een girls-room om te verven met 1 schuine muur (die wit blijft) en ik vraag me af of 3 roze muren niet té druk zal zijn (met zelfde houten parket)...

    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We kozen voor 1 roze muur (wel de grootste wand)

      Verwijderen