woensdag 29 april 2015

Gsm hoesje en het grote Femma naaiboek

Onlangs vroegen de dames van Femma mij of ik hun grote Femma naaiboek eens wilde bekijken en een projectje uit het boek zou willen naaien.
Eerlijk gezegd verwachte ik, voor de prijs van het boek, een naaiboek als alle anderen qua formaat. Echter, het blijkt met recht 'Het GROTE Femma naaiboek'. Een boek van kilo's zwaar. Het boek is grofweg in te delen in twee helften: de eerste helft beschrijft uitgebreid een groot repertoire aan naaitechnieken. Samen met de foto's een helder naslagwerk voor de (beginnende) naaister.
Het tweede gedeelte van het boek beslaat verschillende naaiprojecten met bijbehorende patronen. Van badcape en zomerhoedje tot damesbroek en schooljurk.
Ik koos voor een simpel en snel projectje, dat altijd goed van pas komt, ook als kadootje: een nieuw gsm hoesje. Te maken van wat restlapjes en binnen 15-30 minuutjes klaar.

Nu ben ik reeds gezegend met een aantal techniekboeken, en ik maak dan ook graag van de gelegenheid gebruik om mijn Grote Femma Naaiboek op te sturen naar een van jullie. Wil jij dit naslagwerk ontvangen? Laat dan hieronder een reactie achter. Op zondag zal ik een winnaar loten.
 






 

Zwart-witte stof: Onlinestoffen.nl
Oud roze kamsnaps; kleurenmix.nl


 

76 opmerkingen:

  1. Mooi gsmhoesje! Ik ding mee voor het boek. Dan kan ik er zelf ook eentje naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu zie ik waarom jij graag nog een stukje van de bambiblauwe ruitjesstof zou bemachtigen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als beginnend naaister zou dit boek zeker van pas komen :-)! Mooi hoedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe ook graag mee voor het Femma boek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jep, we doen mee , ik ken een beginnende naaister die hier veel plezier zou aan hebben. groetjes Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maak ook graag kans. Altijd zo jaloers op jouw stofkeuzes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaw, iT lijkt mij een schitterende aanwinst voor mijn collectie. Ik wens iedereen veel succes maar hoop stiekem toch een beetje dat ik win 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja graag! Als absolute beginner kan ik zo'n naslagwerk wel gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och, ik wil die eigenlijk wel. Heel mooi hoesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoesje! En ik ben ook wel nieuwsgierig naar het boek, dus ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk! Ik waag graag een kansje voor het boek :-)
    Groetjes, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zwart-wit doet het altijd he!! Mooi! Ik waag ook graag mijn kans voor het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och wat leuk !! Ook hier dingen we graag mee naar het boek! Met 3 tieners in huis die hier Regelmatig elk hun uurtje achter de naaimachine opeisen, zal een boek vol ideetjes zeker van pas komen! Groetjes, Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik leer graag wat bij, dus ik heel graag mee.
    www.ikkeismooi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn! Ik doe ook graag mee voor het boek! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk hoesje! Het boek heb ik nog niet en zou ik graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik volg je blog nog maar pas maar wel net op tijd voor deze give-away. Bij deze waag ik dus ook mijn kans :-) naaiboeken hebben we immers nooit genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik doe ook graag mee voor het boek, ben nog maar een beginner dus een goed techniekenboek komt zeker van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Graag zou ik meedoen, niet voor mezelf maar voor mijn dochter die nu ook leert naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik doe graag mee!! Mijn naaiskills zijn nog vrij beperkt. Een boek dat me kan helpen om mijn kunnen uit te breiden, is zeer welkom!
    Liezel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ow ja zeg, als jij 'm niet wilt, vindt hij hier meteen een nieuwe thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat boek mag hier zeker een plaatsje vinden in mijn beperkte naaiboekenrekje.Dus ik waag mijn kansje hier graag.Leuk hoesje heb je gemaakt,toffe stoffencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Aangezien mijn mama de mooiste kleedjes naait voor mijn kindjes, vind ik dit een ideaal moederdagcadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is een boek dat op mijn verlanglijstje staat. Zo veel toffe projectjes dat er in staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ook dit boek staat nog op mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik doe graag mee. Ik ben nog wat groen achter mijn naai-oren, dus kan ik zo'n naslagwerk wel gebruiken.... Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik waag graag mijn kans voor het GROTE boek😊

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Als beginner kan ik maar niet genoeg krijgen van boeken en blogs lezen over naaien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Als Hollandse ben ik onbekend met Femma, maar lees er, sinds ik vorig jaar door het naaivirus ben aangestoken, heel regelmatig over op mijn favoriete naaiblogs. Ben heel benieuwd naar het boek! En als er in Nederland zulke naaiweekenden georganiseerd zouden worden, zou ik me zo inschrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind het een geslaagd hoesje. Ik hou van de streepjes en het roze :)
    En ik doe graag mee voor het boek. Ik leen nu altijd naainaslagwerken bij de bieb en verder leer ik vanalles van iedereen via internet. Maar een echt eigen boek zou wel heel fijn zijn! (Alleen al omdat het niet tot boetes wegens te laat terugbrengen leidt...)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het een geslaagd hoesje. Ik hou van de streepjes en het roze :)
    En ik doe graag mee voor het boek. Ik leen nu altijd naainaslagwerken bij de bieb en verder leer ik vanalles van iedereen via internet. Maar een echt eigen boek zou wel heel fijn zijn! (Alleen al omdat het niet tot boetes wegens te laat terugbrengen leidt...)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Altijd leuk kleine projectjes om restjes stof mee op te maken. Ik heb nog geen boek met naaitechnieken, dus ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een gaaf boek! Volgens mij kan ik daar heeeeel veel van leren en plezier van hebben😄

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh, dat zou echt super welkom zijn! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik doe ook graag mee. Een naslagwerk over nazitechnieken kan ik bij momenten heel goed gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo'n mooi boek staat hoog op mijn verlanglijst... Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik doe graag mee...heb nog niet alle technieken in huis...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. o ja heel graag! mijn collega heeft al zeer leuke dingen uit dit boek gemaakt, wil wel meedoen! prachtig die wit/zwarte hype tegenwoordig, heb thuis ook muren volledig gewit om deze trend te kunnen volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik doe graag mee! Staat op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik nam het boek ooit eens mee van de bib en vond de uitleg ivm de technieken super. Ik doe dus ook heel graag mee, zodat dit boek tussen mijn naaiboeken kan pronken! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Simpel maar goed! =D Ik doe graag mee voor het boek, het schijnt dat er zo veel toffe modelletjes in staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ja tof! Een goede aanleiding om de naaimachine nu eindelijk eens uit de kast te halen en meters te gaan maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hmm net een reactie getypt maar niet geplaatst.

    Ik doe graag mee :-).

    Mooie versie van het gsmzakje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Count me in voor het boek, graag.
    Mooi hoesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Als beginnende naaister zou dat boek zeker van pas komen. Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Nice, ik waag graag een kansje! Techniek is altijd intressant, vooral als het mooi is vormgegeven

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik doe heeeeeel graag mee voor dit leuke boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik heb al veel goeds gelezen van het boek. Wil het wel eens testen.
    Bij deze...

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik ben benieuwd, lijkt me leuk zoiets te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Raar maar waar had ik nog niet van het boek gehoord. Maar ben al helemaal verkocht. Ik doe zeker mee! Het ziet er trouwens een super schattig gsm-hoesje uit, perfect voor elk meisje/vrouw met het leuke roze accent.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Het boek staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Dus ik ding graag mee. Je hebt in zo'n korte tijd weer wat moois vanonder je naaimachine getoverd! Daar doe ik toch wel wat langer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat leuk!! Ben niet echt een beginnende naaister maar ZEKER geen ervaren. Ik kan nog veeeeeel leren. Lijkt me super dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Een heel leuk hoesje. Ik doe graag mee voor dit grote naslagwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Oh, al zo veel reacties, maar ik waag een gokje! En wat een mooi hoesje, weer helemaal in stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Supermooi hoesje. In wil zeker een kans maken om het boek te winnen, dan kan ik mijn mama er blij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Supermooi hoesje. In wil zeker een kans maken om het boek te winnen, dan kan ik mijn mama er blij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik ken het boek vanuit de bib. Ik zou het eigenlijk nog liever op mijn eigen boekenplank hebben. Lijkt me super handig, net zoals het gsm-hoesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik doe mee ! voor de dochter van mijn vriendin die ook de naaikriebels heeft !

    BeantwoordenVerwijderen
  59. OHH geweldig, dat wil ik zo graag winnen want het staat al een tijdje op mijn verlanglijst voor die technieken én die projectjes, ohh hopen maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik wil ook graag winnen. Ik ben ook nog een beginner. Hopelijk maak ik nog kans, want er zijn al zoveel deelnemers :).

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ik denk dat ik daar nog heel veel zou kunnen uit leren! Groetjes, Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Als ik zou winnen dan zou ik het boek aan een vriendin geven die pas begon met naaien! En eerst zelf 'ns kijken voor leuke projectjes... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ohhh! dat boek wil ik graag winnen. Ik ben pas begonnen met naaien en dat zou wel van pas komen

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ja, deze wil ik graag winnen! Met een babietje op komst zin in kleertjes en accessoires te naaien!
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik kan ook nog wel iets bijleren, dus dat boek zou hier meer dan welkom zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Deze staat nog op mijn lijstje ;) dus zeker welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Ik wil ook zo'n mooi gsm-tasje! Wat een prachtige creatie is dit wederom geworden! Jij weet als de beste telkens het perfecte stofje tevoorschijn te halen voor jouw projectjes. Ik wil ook graag een poging wagen om het boek te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik wil ook graag meedingen naar het boek! Ziet er goed uit :)

    BeantwoordenVerwijderen