vrijdag 27 februari 2015

Diamonds are a girls best friend

Al enkele weken lag dit stofje op mijn bureau. Ik kocht het samen met de ananassen, vanwege de mooie diamant-print, en de warme gele kleur. Hier liggen al meerdere gele items klaar voor de zomergarderobe: zo midden winter brengt die kleur al wat vrolijkheid.

Ik zocht nog naar een geschikt projectje voor deze stevige en superzachte tricot van Aime Comme Marie, tot ik een zomers tuniekje, dat ik bestelde bij littlelabel, binnenkreeg. Het zijn dit soort tuniekjurkjes die hier graag gedragen worden, omdat ze heerlijk comfortabel zitten en makkelijk aan- en uit te trekken zijn. Gecombineerd met een legging, jeansjasje en sneakers voor een sportieve look, of met sandaaltjes voor een zomerse, luchtige outfit.

Ik nam de grote lijnen van het jurkje over, en integreerde een elastiek in de taille.
ik gebruikte naadband in de hals,  zoom en armsgaten voordat ik die doorstikte met de tweelingnaald. je haalt daarmee wel de stretch uit de stof, maar vanwege de wijde halslijn is dat geen probleem. De naadband zorgt ervoor dat je boorden veel minder 'lubberen'

Liv keurde het jurkje gelijk goed, het ging vandaag (zij het met een vestje en legging gecombineerd) dan ook gelijk aan naar school!

Stof: Aime Comme Marie bij Petite Couture
Patroon: zelfgetekend.










22 opmerkingen:

  1. Die ga ik onthouden voor Julie. Die draagt ook niet liever als van die dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ga ik onthouden voor Julie. Die draagt ook niet liever als van die dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben hevige fan van deze stof, en wat een super leuk jurkje!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een tof comfy model en in zo'n prachtig stofje! Heel geslaagd! Te onthouden voor mijn klein meisje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier hou ik van. Eenvoudig stijlvol comfort!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ziet er ook heel comfortabel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en comfortabel dat is altijd de beste combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! En niets comfortabeler dan zo'n kleedjes hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super! leuk modelletje, maar dat gaat mijn meisjes niet echt staan denk ik. Maar jouw Liv straaaalt!

    BeantwoordenVerwijderen