zaterdag 14 februari 2015

Ananasdromen

Het is weer februari. De maand waarin wij beginnen te verlangen naar het voorjaar. Een lente met zon, kleur en veel fruitprints in de kindermode.
Ik zag bij Petite Couture deze prachtige nude-kleurige katoen met gouden ananassen van Aime Comme Marie. Binnenkort ook verkrijgbaar in tricot variant. Echt een prachtig stoffenmerk! Na Atelier Brunette en Petit Pan weer een prachtig Frans stoffenmerk.
Ik wilde er een nonchalant jurkje van maken, en vond dat in het boek Remi & Cosette van Valerie Boone.
Ook al verwacht ik dat dit kleurtje prachtig afsteekt tegen een zongebruind velletje, ook met en bleek winterhuidje staat het al heerlijk!













38 opmerkingen:

  1. Instant verliefd op stofje-en-jurkje-combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke jurk! Hier ook helemaal weg van dat stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gouden lokken passen schitterend bij de gouden ananassen, heb je haar haar gekrult of heeft ze van zichzelf zulke slag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze heeft wel wat slag, maar ik hielp een handje met de krultang :)

      Verwijderen
  4. Super mooi!!!!!!! Ik krijg al zin in die zomerdagen;..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mooi ! En haar haartjes vallen ook zo mooi in de plooi , wat een plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi! Ik maakte er ook een kleedje uit, in de blauwe versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liefde op het eerste zicht : het stofje, het kleedje en die prachtige gouden lokken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig jurkje! Hier ligt het stofje ook te wachten (maar dan voor een knuffelzacht dekentje met zo'n gouden paspelleke). En wat heeft je poppemieke mooi haar! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Ik zie haar al helemaal voor mij met gebruinde voeten in slippers over het strand flanderen, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Instant summer love!! Wij kijken er ook al naar uit.
    Jullie meisje ziet er in ieder geval prachtig uit in dit mooie jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat de zomer maar komen. Dat stofje lonkte ook al naar mij. Bedankt voor de tip, voor mijn kleintjes wacht ik de tricot nog even af!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! Alsof deze stof voor haar ontworpen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, ze staat er geweldig mee! <3 de ananasjes, die liggen hier ook al in de kast te blinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi! Zo een mooie dochter! Ben toch wel benieuwd naar de aardappeljurk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg mooi.... Staat haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow! Indrukwekkend mooie combinatie van jurk, stof en model :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Laat de zomer maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hing deze in de winkel, dan had ik hem nu al in mijn kast! :-) <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  19. erg mooi stofje zeg dit! Modelletje zou hier niet gaan voor mijn meisjes, maar jouw knapperd staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk verfijnd en perfecte stof versus model!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waw, echt prachtig! Ook in de winter, dat klopt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het modelletje staat haar heel mooi! Het is ook vernieuwend.
    En ja,het stofje is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heel leuk jurkje zeg ... nu nog witte stranden en palmbomen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig! Ik zie het zo al voor me, stralende zon, strand, en dan jouw meisje in haar prachtige kleedje met haar gouden krullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb een jurkje gemaakt in hetzelfde stofje, maar ander model :-)

      Verwijderen
  26. Ohhh mooi stofje! Laat de warme dagen maar komen!
    Groet, Esther

    BeantwoordenVerwijderen