maandag 29 december 2014

Lucy with an attitude

Ken je ze, die meiden met een attitude? Ik zeker wel!
Net voor de kerstvakantie vierden mijn dames 'winterfeest' op school. Voor Feline scoorde ik ruim op tijd een heerlijke pettiskirt. Maar 'no way' dat mijn 7-jarige zich in een feest-rok zou heisen. Pfff, daar was ze veel te stoer voor! Maar uiteraard, de dag voor het feest wilde Liv toch ook wel graag een feestoutfit. Na een rondje Sittard vonden we een Roségoud-kleurig jackje: de combi van feestelijk en stoer.
Maar ja; hoe te combineren? In overleg met de veeleisende dame in kwestie besloot ik om de avond voor het winterfeest een aangepaste Lucy (uit La Maison Victor) te maken. Ik paste het patroon op twee punten aan: ten eerste besloot ik de jurk flink te verkorten, zodat het een top zou worden. Zo kon Lucy gecombineerd worden met een skinny jeans.
Ten tweede besloot ik de plooien in het voorpand achterwege te laten. Ik tekende daarom een nieuw patroondeel op basis van het bovenstuk. In een paar uurtjes stikte ik een stoere Lucy in roze luipaardprint (stof via Etsy) in elkaar.
Tevreden showde ik de dochter 's ochtends het resultaat.
Verbaast het u dat ze naar het winterfeest vertrok in een ander VanJansen-jurkje met het glimmende jasje erop?
Zucht! Dochters! Ik verheug me nu al op de puberteit!



 

 
 



 
 

32 opmerkingen:

  1. Schitterend idee seg!! Echt heel mooi geworden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pittige outfit, heel knap! (Voor grote meisjes bestaat ook een gelijkaardig topje uit de Knip met iets minder grote strik, ik maakte onlangs eentje voor mezelf (maar nog niet geblogd). Een plezier om te dragen!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh benieuwd naar je blog daarover! I love strikjes!

      Verwijderen
  3. Dat heb je als hun kast vol Van Jansen-moois hangt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Werkelijk te leuk, prachtig joh...goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh heel erg mooi :) en knappe dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi model... Zowel de top als de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een mooie outfit!
    Stoer en chic tegelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I like! Maar ja, eens een attitude, altijd een attitude zeker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig is haar mama zo flexibel en handig dat ze de ene na de andere mooie outfit te voorschijn tovert /naait :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi hi....
    Hier ook dergelijke taferelen.
    De top is een echte topper, mooie stof en uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, ha! Hier dezelfde taferelen ; ) Leuke top, top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik sta toch een beetje versteld hoor! Dit is ronduit prachtig (en pittig tegelijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb daar al menig tranen voor gelaten. HERKENBAAR!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zalig! Het stoere, het roze, de attitude!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooooooh, wauw!!!
    is nochtans prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel herkenbaar hoor, mam je weet toch dat ik stoer ben en jij houdt meer van mooie kleren( dat dan weer wel ) gelukkig heb ik nog een peuter bij wie ik de kleding mag bepalen :) en een jongen die t niet heel veel uitmaakt
    Maar ik vind je top wel mooi geworden hoor hopelijk gaat ze m toch dragen!
    Liefs anoeska

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige top waar ze volgens mij nog veel plezier zal van hebben! En die puberteit: valt wel mee, hoor. Ook dat is een fase :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee om er een topje van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel mooi! weet je toevallig nog op welke Etsy shop je deze kocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig! En ik maakte quasi dezelfde, iets van great minds? :-) Maar jij was eerst, eerlijk is eerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen