zaterdag 26 juli 2014

Pret in de kop van Noord-Holland

Ik was even afwezig hier. Allereerst vierde ik de overwinning van de Zonen09 wedstrijd met een korte blogbreak. Natuurlijk testte ik de gewonnen Bernina al uitgebreid, maar meer daarover later. Nu ben ik vooral in vakantiemodus en geniet ik nog even na van een heerlijke twee weken vakantie in eigen land. Waar we normaal naar de Middellandse zee trekken in de zomer, besloten we het dit jaar dichter bij huis te zoeken. Op ruim 2,5 uur rijden zaten we in de kop van Noord-Holland, in het plaatsje Tuitjenhorn. In onze blauwe retro caravan (die we huurden bij Huisje op wielen) stonden we op een heerlijke camping. Ik maak er verder niet te veel woorden aan vuil en overspoel jullie met foto's van wat favoriete momenten van de afgelopen twee weken.


Ons huisje de afgelopen twee weken: een enige zachtblauwe caravan, voorzien van allerlei leuke spulletjes. Zelfs een Nespresso apparaat en sinaasappelpers mét sinaasappels ontbraken niet.




 
 

Onze camping, volledig in 'Appelstijl' en dus ook tussen de appelbomen was geweldig. Vooral voor de kinderen ontbrak het aan niks. Op zondag was er kermis of theater, er was natuurwater én een zwembad, en de mini speeltuintjes op de camping waren niet te tellen...














En natuurlijk waren we op de zonovergoten dagen ook regelmatig op het strand (van Callantsoog) te vinden voor water- en zandpret













Op sommige dagen vulden we strand- en zwempret aan met uitstapjes.
Zo plukten we fruit in de Kneppeltuin in Warmenhuizen...











Aten we de meest verse vis in Volendam...






Vertrokken  we met de boot naar Texel voor de 'Texelse dag van het schaap'...



En op die ene regendag, showden we speciaal geflockte shirtjes, lunchten we in het beste strandpaviljoen van Noord-Holland en waaiden we uit op het strand...








En alle dagen werd er heerlijk gegeten en gedronken....



We genoten van zon, zee, strand, elkaar, lieve vrienden, lege hoofden, stapels boeken en flessen Hugo. We  komen uitgerust, met bruine huidjes, nog blondere haren en frisse hoofden weer terug, en genieten  nog even na!



24 opmerkingen:

  1. Zalig! Zo'n retrocaravan op zo'n toplocatie met topgezelschap, dat kan niet anders dan een heeeeeeerlijke vakantie zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vakantie! Heerlijke foto's. En voor het weer hoefde je niet naar het zuiden af te reizen. Ik zie dat we dezelfde favoriete strandtent hebben... Fijne plek in callantsoog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig! Leuk daar he? En heerlijk geluncht!

      Verwijderen
  3. Wauw! Dichtbij en zo'n heerlijke vakantie! Wat een stijlvol gekleed gezin zijn jullie ook. <3

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaw! Wat een prachtige foto's, instant vakantiegevoel! En inderdaad altijd zo stijlvol gekleed. Beetje jaloers hier! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig schone foto's :-) zag er een topvakantie uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heee.....dat herken ik.......ik woon in kalverdijk/tuitjenhorn.....genoten dus..gr linda kruijer ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan woon je in een prachtig stukje Nederland!

      Verwijderen
  7. Tof dat we zoveel foto's te zien krijgen,we waren bijna mee op vakantie!Knappe familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. was je vlak bij ons in de buurt, gefeliciteerd met je bernina ! daar zal je veel plezier aan hebben !
    Je jongste dochter heft trouwens dezelfde jumpsuit als mijn dochter die van claesens leuk merk is dat he
    groetjes anoeska
    http://pinkbubbels.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja enig is die he? Hij blijft ook mooi vind ik, ik kocht m twee jaar geleden en hij ziet er nog steeds prima uit!

      Verwijderen
  9. Mag ik vragen hoe de camping heet. Het ziet er zo leuk uit, en ik ben nog op zoek naar een camping voor begin augustus. Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Susan, de camping heet 'de Bongerd' in Tuitjenhoorn dus! Groetjes

      Verwijderen
  10. Wauw, wat een leuke foto's! Mag ik eens vragen waar je dat rode badpak hebt gevonden? Die is echt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Miss Fedi, het is van mini rodini! Gewoon even op googlen, misschien vind je het nog!

      Verwijderen
  11. Geniet nog lekker na van je heerlijke in eigen land vakantie!
    Ik ben wel reuze benieuwd wat er onder je nieuwe Bernina vandaan gaat rollen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat ziet er zo gezellig uit ... heerlijk toch die warme zomers in eigen land

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Esther, Wat een super geweldige gave site heb je! Helemaal top! Wat een super mooie spulletjes! Ik zag dat je een hertenkop gemaakt hebt... maar Tilda zegt mij niks... waar kan ik dat vinden? Is het trouwens moeilijk die kop maken? Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Esther, wat een leuke reactie! Ik heb het patroon en de werkbeschrijving hier nog wel liggen en wil je wel een kopie opsturen? Het is geen lastig patroon. Mail me maar even op vanjansen@live.nl
      Groetjes Esther

      Verwijderen
  14. Perfect! Wat leuk je meisjes zo samen op het strand :-)
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen