maandag 26 mei 2014

Verjaardagspret in Atelier Brunette


Wat was het een heeeeerlijke dag gisteren! Feline werd 4 jaar, en er was genoeg zon, lekkers en visite om dat met ons te vieren! En  ook al had ik 's avonds pijn aan mijn voetjes, het was genieten!

Jullie zagen al een groot deel van de zelfgenaaide kadootjes voor Feline én voor haar schooljuffen. In deze blogpost verdere verjaardagsmaaksels, zoals de traktaties, de verjaardagstaart én natuurlijk de feestoutfit. Één van de feestoutfits in elk geval. Feline groeide de afgelopen maand zo hard dat wanneer ze haar armen in de lucht stak, met haar feestjurk aan, het feestvarken feitelijk in haar ondergoed stond. Dat wordt een weggevertje waarschijnlijk. Nu won ik twee weken geleden het nieuwe boek van Valerie Boone, Remi &Cosette. Een boek waar veel leuke patroontjes in staan! Ik viel gelijk voor de korte jumpsuit, vooral vanwege de rug en de striklinten in de nek. Ik gokte op mooi feestweer, en koos uit mijn voorraad een feestelijk stofje met strikjes uit de vorige collectie van Atelier Brunette. De jumpsuit zat zo in elkaar (even de worsteling met de elastiek in het tunneltje buiten beschouwing gelaten). Ik weet niet of ik hem in deze vorm nog eens opnieuw ga maken voor Feline (ik moest maat 98-104 nog flink innemen in de breedte, waardoor de proporties niet meer helemaal kloppen), maar ik ga het bovenstuk zeker gebruiken voor een zomerjurkje!
 
 








 
Patroon: Jumpsuit Remi & Cosette
Stof: Atelier Brunette via StudioSaartje
Schoentjes: Unisa
Honeycombs: Lang zal ze leven
 
 
De dame genoot van haar dag, van zelfgemaakte appeltaart (haar 'lievelings'), van het uitblazen van de kaarsjes, van spelen met vriendjes en vriendinnetjes, alle aandacht. Kortom: van alles.
 
 



 
De taart! in themakleuren mint & peach. Vanbinnen met luchtige cake, witte chocolade mousse en framboosjes. Vanbuiten gekleurde icing met witte chocoladesmaak. Simpel, maar erg lekker! Met wat versieringen bovenop, een heuse verjaardagstaart!

 
Ook grote zus heeft zich prima vermaakt!


Samen met papa een paar kadootjes uitproberen.

En vandaag, nog nagenietend van gisteren, mocht ze haar appelzakjes uitdelen op school! De laatste lading van 30 stuks. van de 60 stuks dus. Never ever again.






22 opmerkingen:

  1. De foto's spreken boekdelen, ze heeft zo genoten!
    Mmm, die taart lijkt me heerlijk ...
    De appelzakjes vind ik heel mooi geworden, heel leuke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die appelzakjes een super idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Hipperdepiep hoera voor Feline! Ze was vast de ster van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er een fantastisch fijn feestje uit en die appelcadeautjes zijn ook heel mooi om te zien! Die jumpsuit stak ook mijn ogen uit. Hij ligt hier al geknipt klaar om in elkaar gestoken te worden.. Nu alleen nog een gaatje tijd vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, dat ziet er een super verjaardag uit! Toffe jumpsuit! <3 atelier brunette!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een stralende dag, de fun spat van het scherm. En i lóve de jumpsuit, echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoera voor Feline!!! Wat een stralende jarige en wat is ze mooi in haar jumpsuit! Zalig!
    Enne, respect voor al je appelzakjes ;-), ik ben met dat patroontje wel niet verantwoordelijk voor eventuele naai-afkeer nadien hé ;-) Wel héél mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De appelzakjes en taart zijn wel super schoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk feestje zeg hip hoera voor die meid van jou

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd! Ik vind de haltertop wel heel erg mooi, zeker nog eens gebruiken! En de appelzakjes, ik zei het al eerder, respect...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo'n mooie foto's... Ik genoot al mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zag er een reuze fijn feestje uit. Wat een mooie jumpsuit (moet ik precies ook eens om, om de nieuwe Maison Victor), wat een mooie taart, en wat een vrolijke appelzakjes. (60 stuks, pfjieuw, chapeau!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze jumpsuit is overigens niet uit Maison Victor, maar uit Remi & Cosette!

      Verwijderen
  13. Wat een mooie foto's, het zag er een héél fijne dag uit!
    Lol, die appelzakjes, told you so ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super! Enne, chapeau hoor, voor die appelzakjes!
    Mooie jumpsuit en nog een gelukkige verjaardag voor Feline!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Remi & Cosette en Atelier Brunette ... een topcombinatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met de kleine meid. Dat ziet eruit als een geslaagd feestje.
    En wat een doorzettingsvermogen heb jij, die appelzakjes zijn geweldig, helemaal omdat het er zo veel zijn: chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk, die appelzakjes! Maar wat een werk moet dat zijn geweest ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. kei knap en ohhhh die taart... deed je dat zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja die taart deed ik zelf, en echt makkelijk te doen! Als je tips wilt hoor ik het wel!

      Verwijderen