maandag 12 mei 2014

Hoe maak ik zelf sieradendoosjes van karton?

Naast de appelzakjes, als traktaties voor alle kindjes, maakte ik voor de juffen ook een kleinigheidje. Samen met Liv en Feline maakte ik setjes oorbellen met kleurige roosjes, zowel oorstekers als hangertjes. Hiervoor kun je bij diverse webwinkels de materialen verkrijgen. Zorg in elk geval voor oorbel-onderdelen met een plakvlak. Daarnaast heb je figuurtjes nodig om op het plakvlak te plakken (in ons geval roosjes, maar de mogelijkheden zijn oneindig. je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor een knoopje, stofknoop, wees creatief :)). Deze figuurtjes worden cabochons genoemd. Verder is een goeie sieradenlijm essentieel. Ik zweer sinds kort bij E6000, want sterk, niet te vloeibaar en kleurloos.

Ik wilde de oorbellensetjes graag in leuke verpakking uitdelen, maar kon niet echt iets vinden. Dan maar zelf maken! Ik vond een tutorial bij 101woonidee├źnom zelf van karton of stevig papier kleine doosjes te vouwen. Ik pakte het wel een beetje anders aan dan in de tutorial.
Als eerste bepaal je het formaat van je doosje. wil je een doosje waarvan het dekseltje 4 cm x 4 cm zal worden, dan heb je twee vierkanten karton nodig van 3 keer de afmeting: in dit geval dus 12 cm x 12 cm.
Wanneer je de tutorial uit de link volgt zal je zowel op het dekseltje en op de bodem plooien zien, en dat vond ik niet zo mooi. Wat ik deed was op de vierkanten, precies in het midden een stip zetten, dit moet je wel heel precies uitmeten. In dat geval kun je stap 4 van de tutorial uit de link overslaan, en krijg je mooiere doosjes. Dat vind ik dan.





karton: Hema
sieradenonderdelen: www.beadmixer.nl
lijm: E6000

17 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er mooi uit. De juffen zullen blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja dat ziet er leuk uit, die gaan blij zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof ideetje, mooie doosjes en oorbellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook een erg leuk idee!
    Die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor de tip.
    Ik vind de kleurtjes en de combinatie van motiefjes prachtig passen. Ook bij de juweeltjes trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, die juffen boffen!
    Jammer dat ze niet bij mij op school zitten ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Zowel de sieraden als de doosjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awel dat vind ik nu allemaal eens knap gemaakt zeg!Zou ik ook wel cadeau willen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk ook eens op de site: scissorsandspoons .com bij recycled calender boxes. Geen plooien in deksel en iets eenvoudiger om in elkaar te steken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!! En wat maak jij veel werk ervan. De juffen zulken nog gaan vechten om jouw kinderen in de klas te krijgen volgend jaar ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi, die ga ik onthouden/pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen