donderdag 27 maart 2014

Het roze luipaard

Het stofje voor deze tweede Mambo-jurk is ook van Strass. Vanachter mijn laptopscherm kon ik nooit vermoeden dat het een van de zachtste stofjes ooit zou zijn (overigens niet zo fraai om mee te werken, het stofje zweeft alle kanten op onder het machien. Dat terzijde). Het is een beige-roze stof met glimmertjes erin. Ik twijfelde dan ook even er een sjaal voor mijzelf van te maken. Maar goed: visualiseer een dochter met Bambi-ogen die ook verliefd werd op dit stofje, en het werd dus een jurk. What's new?
Wat mij vorige maand op de Bigblogameetup wel duidelijk werd, is dat iedereen mij zo ongeveer ziet als de grootse roze-fan op aarde. En dat allemaal door die ene roze muur op de meisjeszolder, die al mijn foto's roze doet kleuren. Ik ging dus even voor de non-roze look. En nee, ik metamorfoosde de zolder heus niet opnieuw, de man des huizes zou een rolberoerte krijgen. Ik plakte met de altijd inzetbare washi tape twee banen restbehang op die roze muur :) In blauw dus. Echt. Plan was ook om deze stof te combineren met koningsblauw. Voortschrijdend inzicht zorgde ervoor dat die outfit toch een vleugje roze kreeg... Maar wel gecombineerd met stoer uiteraard!














 Ondanks het feit dat ik maat 5 jaar nam, en na een pas-sessie nog ongeveer 6 cm bij de zijnaad wegnam, zit Liv toch nog wat ruim in haar Mambo

Stof: Strass via Bobby Sewing
Paspel oud roze: Noeks
Vestje en legging: Zara
Sneakers: Clic!

25 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stof, helemaal mijn goesting! Schitterende outfit is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Het is inderdaad een heerlijk stofje!

      Verwijderen
  2. Roos én stoer én heerlijke sneakers ... You rock, girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een prachtige dochter heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig setje! Het jurkje is snoezig en prachtig gemaakt. Mooi bij het stofje de oud roze paspel. Samen met het vestje, de legging en stoere sneakers, helemaal top!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En ondanks het streepje roze toch nog best stoer. Knappe dochter hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou van roze! En blauw.... En heel en groen... Goede tip dus van dat behang! Erg mooi en stoer en toch een echte dame, knap gecombineerd. Dat blijf ik lastig vinden voor ons stoere meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn meisje wordt ook steeds stoerder, en dat is lastiger inderdaad dan lief & schattig qua (zelfmaak)kleding!

      Verwijderen
  7. Ik heb hier ook zo'n soepel Strass stofje liggen, en heb hetzelfde mogen ondervinden... Gelukkigis het resultaat wel prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat kan ze super leuk poseren!!! Prachtig, zoals altijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi jurkje voor een mooie dochter. En niet vergeten 'Pink is just not a color, it's an attitude!'

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dochters die stofjes wegkapen, ik ken er alles van :-) Maar ze staat er dan ook beeldig mee. En die rare maten, dat is echt wat mij tegenhoudt om nog eens iets uit dat -op het eerste zicht dan toch- prachtige boek te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig gecombineerd, lief en stoer tegelijkertijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat is bling bling maar very classy! ik heb hier nergens roze in huis dus ik vind dat wel leuk om dat te zien op jouw foto's ...
    die mambo valt idd ruim uit ...de andere jurkje ook eigenlijk uit haar boek

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf jurkje in een gaaf stofje! Mooie meid ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lief! en stoer tegelijk! Amaai, ik maakte voor mijn 4 jarige vorig jaar een mambo in maat 5 en die was ma nipt gepast, ze is nu 5 geworden maar in die mambo past ze niet meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er supersjiek uit! Ik vind het ook een prachtig patroontje, maar na alle gehannes met de maatvoering bij de Giggles moet ik eerst even moed verzamelen voor ik weer zin heb iets uit het boek te maken...

    BeantwoordenVerwijderen