woensdag 12 februari 2014

De Compagnie-M contest: Van Jansen's Mara set

Vorige maand las ik de oproep van Compagnie-M. De getalenteerde dame achter Compagnie-M tekent bijzondere kinderpatronen, en loofde mooie prijzen uit voor de leukste kledingstukken, gebaseerd op haar patronen.
Ik had hier al een stofje klaar liggen voor een Mara blouse voor Liv. Dat schoof dus wat omhoog op het to-sew lijstje!
Het was een Veritas stofje dat ik in de winkel niet kon weerstaan, onmiddellijk zorgde voor lentekriebels. Ik zag het stofje inmiddels al her- en der verschijnen in blogland. Het was maar een lapje van 75 x 100 cm, maar gelukkig kon ik alle Mara onderdelen er uit halen! Ik hou van Mara, maar voor mij past zo een wijde top het best op een skinny broek of short. En laten broeken nu net ondervertegenwoordigd zijn in de kledingkasten van mijn dames. Ik besloot dus een bijpassende, op Mara geïnspireerde, short te naaien.
De twee elementen die uniek zijn voor de Mara blouse (vind ik dan..) de ronding in het voorpand, en de knoop-lusjes. Ik besloot dan ook dat juist deze twee elementen zouden terugkomen in het shortje. Met die reden tekende ik een zakje met afgeronde hoeken en een rond zakklepje. Ik werkte het zakje af met een knoop-lusje en knoopje dat ik ook bij de top gebruikte.
Al met al is de contest outfit zowel lente-proof als budget-proof geworden: de top verbruikte maar weinig stof, en ook aan de stof van het korte broekje was ik slechts een paar euro kwijt. Het felroze vestje van de foto vond ik per toeval in de Action voor €2,99, en de pasvorm is ook nog eens mooi slank!

Op haar website, vind je veel meer informatie over haar mooie patronen, en natuurlijk over de wedstrijd. Het jury-oordeel zal het zwaarst tellen, maar ook jullie stemmen tellen mee! Wanneer je de look die ik creëerde voor Liv waardeert, dan kun je via deze link http://compagnie-m.com/wordpress/blog/van-jansen-meets-mara/   bij mijn inzending op het hartje klikken. Dankjewel!



















14 opmerkingen:

  1. Dat bloesje uit zo'n klein lapje stof? Ongelooflijk!
    Heel mooi geheel. Daarmee zou ik ons jongste ook een plezier kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, dit setje zou ook bij Yane erg in de smaak vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Perfect stofje voor dat mooie modelletje blousje. Ik vind hem snoezig en ook de broek erbij heb je mooi gemaakt. De laarzen en het vestje maken het af :D

    Hartje heb ik tuurlijk gegeven!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto's zijn alvast een schot in de roos, nu hopen dat je een mooi plaatsje verovert in de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi! Ik heb ook dat lapje stof liggen, hier zal dat een rokje worden denk ik hoewel dat bloeseke Mila ook wel leuk zou vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. natuurlijke heb ik gestemd zo hééééééééééééél mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Instant lente... zo heerlijk! En alsof een schoon bloesje maken niet voldoende was, tekende je er een ferm broekje bij. Mooi geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En meteen ook zo'n toffe short erbij ! Schitterend gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk geworden! Daar ga ik zeker op stemmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer leuk topje. Laat de lente maar komen!

    Creatieve groetjes van het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen