donderdag 20 februari 2014

Alle kamertjes op een rij...

Bij mijn vorige berichtje over de kussens beloofde ik jullie vóór en na foto's. Nu wil het dat ik eigenlijk niet zoveel vóór foto's heb. Maar ik weet het goed gemaakt: een foto-impressie van alle kamertjes op een rij.
Als eerste Liv's babykamer. Knaloranje, en niks meisjes-achtigs aan. Ik hou wel van een spatje kleur, en aangezien mijn lief het liefst alles neutraal heeft in huis, mocht ik toen wel 'los' op de babykamer. Ik wilde dolgraag oranje ruitjes behang én een behangboom. Aangezien dat oranje behang echt nergens te vinden was, ontwierpen we het zelf! De boom zit dus ook verwerkt in dat behang.






Eenmaal in verwachting van een tweede dame, kwam er een 'roze explosie' in huis, en werd het oranje behang verruild voor lambrisering en roze ruitjes. Liv kreeg een roze kamer met accenten in rood, en Feline's kamer werd zachtroze met grijs.



 

 

Inmiddels zijn de kamertjes van Liv en Feline omgetoverd in een werkkamer voor de man des huizes en een hobbykamer voor ondergetekende, en slapen de meisjes op zolder.... In mijn blogbericht van vorig jaar kun je nog eens terugkijken hoe het er toen uitzag op zolder. Hier de meest recente foto's van het meidendomein:



In het hoekje van Feline hangt een nieuwe lampjesslinger van Cottonballs (je kan die zelf samenstellen) en een poster met de tekst 'love you to the moon and back' (download via Etsy).


Ik verving de gecoate stof die op de Ikea tafeltjes lag. De stof zat vol blauwe make-up vlekken, en nadat Liv er vorige maand per ongeluk een schaar inzette, bedacht ik een nieuwe afwerking. Ik plakte met dubbelzijdige tape stukken behang op de tafeltjes (het behang lijkt zwaar op het behang van Ferm living, maar komt van de Karwei, en ik kan zeggen, voor ongeveer 1/3e van de Ferme Ferm-prijs).
Over het behang kwamen op maat gezaagde dunne plexiglas platen: oersterk, makkelijk schoon te maken, en ze schuiven niet als er getekend wordt.


 Het witte gehaakte vloerkleed komt van Poef&zo



Het 'boekenkastje' is een oud cd kastje: we sloopten daar de tussenschotjes uit, en beplakten het kastje met gecoate stof. het staat bovenop een oude tekenkast, en past precies!



De berenkop is een DIY origami pakket, van Assembli. Er zijn ook Neushoorns en Nijlpaard pakketten, en ik kocht het pakket bij Indie-ish.

 Het nieuwe mintgroene bureaulampje is van Leitmotiv, en werd gekocht via Bol.com. Het lampje staat op mijn oude nachtkastje. Ze slaapt ook in mijn oude bed, dat vroeger nog van de opa van mijn vader is geweest. Liv is nu dus de 5e generatie die daar zo lekker in slaapt!



PS: Ik heb nog wat accessoires in Pip-stijl te koop voor wie geïnteresseerd is. Een nieuw landelijk wandlampje in hartvorm met bloemetjes kapje, een tafellampje in roze met witte stipjes en hartje erop, een als nieuwe sprei van Clayre en Eef in rood met wit patchwork, en een nieuwe landelijk witte wandconsole. Meer info? mail naar vanjansen@live.nl

17 opmerkingen:

  1. HayHay!
    Wat een prachtige kamers!
    Heel leuk om te zien hoe alles veranderd is.
    Ik vind zowel "voor" als "na" erg mooi! Wat hebben jouw meiden een prachtig meidendomein!
    Super mooie en praktische spullen! En dat van die tekentafel is een goede tip :-)
    Hier helaas geen meisjes in huis maar wie weet wat de toekomst nog brengt ;-) Het lijkt me ook heerlijk om dan "geoorloofd" je gang te kunnen gaan!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je eigen behang ontworpen in het oranje kamertje? Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi maar ik ben toch fan van het eerst dat oranje vind ik echt super...hier zijn ook van die bomen te vinden... ik en de miekes zijn nogal voor hevig net zoals ons karakter hihi
    de meubels bleven hier ook vnl wit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word helemaal blij van de kleurexplosie aan het begin, maar de roze-muur-foto's van al jouw creaties vind ik ook steeds prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan , zeg ! Wat een werk :p
    Ben wel heel nieuwsgierig wat je met alle ´niet passend in de kleurencombi´- spulletjes en speelgoed doet van je meisjes ?
    Zit dat allemaal verstopt achter kastdeuren ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Het meeste speelgoed staat beneden in de woonkamer! Op zolder alleen tekenspullen, playmobil onder het bed en duplo in een grote metale Ikea emmer die niet op de foto staat. Accessoires die echt niet meer passen worden verkocht :)

      Verwijderen
  6. Heel tof! Je meisjes zullen wel blij zijn met zo'n mooie zolderkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Duidelijk tijd voor een make-over van de zolderkamers van mijn meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend mooi zeg!
    Het lijkt net zo'n reportage uit een interieurmagazine, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. De roze versie van het karwei behang zit hier al een tijdje op de muur van dochterlief. Ik was destijds erg blij met die vondst!

      Verwijderen
  10. Helemaal verliefd op de kamer van je meiden!!
    Top idee voor die "burotjes" waar heb je die vandaan
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen