zaterdag 16 november 2013

Party on!

En zoals beloofd presenteer ik u nu deel 2 van de feestweek van Liv: De uitnodiging, De home-made kadootjes, De verjaardagsrok en De taart!

De uitnodiging dus. Gemaakt door de man des huizes, op aanwijzing van de jarige Jet én haar mama. een feest met dierenthema moest het worden, en voor de kaart graag hertjes. Liv nam geen genoegen met 1 hert. Er moesten er zes op staan, want ja juist, ze werd toch 6?







Zowel de man des huizes als ik maakten een kadootje  voor dochterlief. Hij maakte een poster, waar het schrijfletter-alfabet op staat, en leukte die op met een illustratie geïnspireerd op Donna Wilson. Ik maakte een superzacht dekentje volgens het bekende recept. Deze keer gebruikte ik een verknipt dekbedovertrek van Studio Ditte (als je het niet kent, een gewéldig leuk merk, met superleuke behangetjes, beddengoed en accessoires). Uit die lap kunnen nog een stuk of wat kussenhoesjes genaaid worden :). Gecombineerd met fluo roze paspel een echt meisjesdekentje.



 
De jarige in kwestie kreeg daarnaast een sieradendoosje mét inhoud, waaronder een heuse ring, waar ze graag mee pronkt!
 



De verjaardagsrok werd gemaakt uit een van de meest waardevolle stofjes in bezit: de Bird Sipping stof van Michael Miller, om maar in het beestenthema te blijven zeker. Ik gebruikte het patroon 'Pauline' uit Zelfgemaakte Kleertjes 2. Echt een mooi patroon, dat ik zeker vaker ga maken. door de zakjes, de plooitjes en de voering een rok die heerlijk volume heeft, en dus uitermate geschikt voor een feestje! Hier gecombineerd met een roestbruine legging (Zara), een zachtroze shirt (Zeeman) waar ik zelf een roosje op stikte en een oranjeroze vestje met hartjes (Petit Louie).










Tot slot De taart. gevalletje copy paste van Pinterest, maar zo leuk, die beesten met feestmutsjes (die feestmutsjes heeft mijn lief trouwens geknutseld, terwijl ik in de keuken stond te bakken).
hier staan ze op een 3 lagen hoge red velvet cake met creamcheese-white chocolate icing....
daarnaast een overheerlijke koffie-caramel taart, een perentaart, versierde donuts en nog veel meer lekkers....







En tot slot, geen geknutsel (alhoewel, ook voor 50% procent mijn aandeel toch?), maar wat foto's van De Zus, die ook graag op de foto wilde vandaag. Zag u haar al eerder met bril?




16 opmerkingen:

  1. Volgens mij had Liv een glimlach op haar lippen vanaf de eerste tot de laatste seconde. Zo'n toffe verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superfeest! Hieperdepiep voor Liv! Mooie stralende dochters heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw zag er een superfeest uit!
    mooi met haar bril hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig allemaal. Herinneringen voor het leven!
    Proficiat aan de dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allemaal om 't er leukst! Dat zag er een zalig feest uit! Proficiat aan de jarige!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige uitnodiging en cadeaus, dat schept verwachtingen voor al haar komende verjaardagen!! Super!
    En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!
    (Ik had je labels nog niet eerder gezien, ook erg mooi. Grappig..., de labels die ik twee weken geleden bestelde hebben dezelfde kleurencombinatie)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Dat is inderdaad toevallig! Ik heb ze ook in oudgroen met zilver, voor de naaisels die een iets neutraler label vereisen, maar deze zijn heerlijk knallend meisjesachtig :)

      Verwijderen
  7. Alles even mooi, maar vooral fan van de taart! Gefeliciteerd, Liv!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whaw zo mooi allemaal! superleuke uitnodigingen taart, poster, kleedjes,
    ik wou dat ik nog eens 6 was....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een kleurenpracht is dat toch telkens weer op jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben GROTE fan van de poster! Kan ik er eventueel eentje bestellen bij jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Soraya, ik kan geen gegevens van je vinden, dus even zo: stuur me even een email hierover op vanjansen@live.nl

      Verwijderen
  11. Dag nieuwe volger! Meteen even bij jou gluren ;) Wat ziet bovenstaand bericht er heerlijk fleurig en zoetjes uit! Mooi grietje en nog proficiat :)
    Vind die stof van die deken echt geweldig zeg..zou hier ook niet misstaan in dochter haar blauwevogelpipkamer...(welk rokjespatroon heb je trouwens gebruikt??)
    Groetjes MiMaMel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi MiMaMel,
      Het is het patroon Pauline uit 'zelfgemaakte kleertjes 2'. Dank voor het compliment, en tot blogs!

      Verwijderen
  12. Wat een prachtig rokje en ook de bril staat haar fantastisch!!! Knap werk♥♥♥!

    BeantwoordenVerwijderen