woensdag 15 mei 2013

Psycholoog meets boerinneke

Afgelopen week was het weer terug naar het ritme van alledag: de Meivakantie vol speeltuinbezoekjes, dierenparken, Koninginnedag, zwemlessen en gewoon een beetje aanrommelen was afgelopen. Die weken bleef mijn naaimachien in de tas. Maar goed, nu is er weer iets meer tijd om te naaien én te bloggen.

Ik maakte een jurk voor mezelf. Omdat ik eerst wilde kijken of het model me beviel reed ik naar de markt voor een goedkoop stofje. Het werd een retrobloemenstofje. Oké, ik had op voorhand kunnen weten dat het een beetje 'boeren-tafelkleed' stof was, maar ik vertikte het een effen stofje te nemen.


 


Toen ik het jurkje voor het eerst paste dacht ik werkelijk:'nu nog de regenlaarzen eronder, en ik kan dus echt de carriereswitch maken van psycholoog naar boerin... zucht!'







Maar, ach met een fluo riempje erop en een schoentje met een hakje zal ik nog eens heroverwegen om dit jurkje wellicht toch een keer aan te trekken.
Over het model ben ik in elk geval tevreden: een mooi aansluitend bovenlijfje met aangeknipt mouwtje, en een wijd rokdeel met stolpplooien en zakken in de zijnaden. De achterkant heeft een diepe V. Ik werkte de halslijn af met paspel, en verplaatste de rits van zijnaad naar middenachter. En ik maakte de jurk een stuk korter dan het patroon aangaf, net ietsje minder truttig.
Het patroon komt uit de Knipmode van april 2013. Ik geloof dat er nog wel een tweede versie komt, iemand stofadvies?

33 opmerkingen:

  1. Een heel mooi modelleke en met dat riempje en dat schoentje er onder echt wel draagbaar hoor!
    Het staat je beeldig!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind 'em mooi!
    misschien niet om psychologen dingen te doen, of je moest vragen welke dingen mensen zien in de bloemen? nee, grapje! :)
    Leuk model, en zeker niet truttig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zou m ook zo dragen. :) leuk!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem ook super!! Het is altijd moeilijk om kleding te maken voor jezelf (vind ik zelf dan altijd, want die meisjes staat alles wel leuk) maar dit staat je ook echt erg goed. Misschien een leuk spijkerjasje eroverheen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ps had je mijn mailtje ook nog gekregen over de zwierjurkjes? groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb je uitgebreid teruggemaild.... Ik ga eens even zoeken of het bij mij ergens mis is gegaan... Misschien zit ie in je spamfolder?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is helemaal niet boerinnetjes-achtig! Met een jeansjasje is die toch super, eventueel nog een stoere laars eronder ... Ik vind het heel mooi, ik zou het zelf niet kunnen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een leuk jurkje. Leuk ook om met een kort jeansjasje te combineren. Leuk dat ceintuurtje, dat breekt heel goed het bloemige van de stof. De jurk staat ook op mijn lijstje.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super!
    Ik vind dat wel mooi, zo met bloemetjes. Om in de zomer te feesten in de boomgaard :-)
    Misschien voor werksituaties gaan voor een zandkleurig rokdeel en een feloranje bovenstukje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 2 stoffen had ik nog niet overwogen... Goeie tip!

      Verwijderen
  10. Een heel mooi zomers jurkje, ideaal voor een tuinfeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het een super jurkje, zou één van mijn favorieten kunnen zijn! Maar ja... ik ben dan ook een boerin :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi! Ik bedoelde ook zeker niks ten nadele van boerinnen ;)

      Verwijderen
    2. Dat begreep ik ook al :) tzou trouwens een heel stijlvolle boerinnengarderobe zijn !

      Verwijderen
  12. Persoonlijk vind ik het heel mooi!! Een patroon die ik zeker ga onthouden (lees: dat pinterest voor mij gaat onthouden) ;-)

    Groetjes,
    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind jouw jurk heel erg geslaagd! Inderdaad niet echt een jurk voor op het werk maar voor alle andere gelegenheden kan het WEL!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nikske boerin!
    Ik vind het een heel mooi kleedje!
    Ik ben ook aan eentje voor mijzelf bezig....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je staat er schoon mee... misschien juist nog een rubberen botje eronder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw jij bent nogal een kanpperd! Dragen dat kleedje, zou ik zeggen! Idd het fluo riempje maakt het af.
    Heel mooi model en ik zou dat voor mezelf in het zwart willen!!!!!!! Met rood riempje en rode high heels!!!!!

    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Grappig hoe je zelf er anders tegenaan kunt kijken (kost voor psychologen?).
    Met of zonder spijkerjasje.... ik vind het allebei goed kunnen. En dat uit de knipmode!
    Groetjes van een andere psycholoog.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vond het anders meteen wel in het oog springen ! En bloemenprints zijn helemaal in, toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het anders wel heel knap! Zoals je zegt: met de juiste combinatie (leuke riem, schoentje met een hak)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik zie geen boerin... wel een hele knappe dame met een super mooi kleedje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waw, ik vind het een prachtkleedje! En helemaal jouw stijl, dus goedkoop stofje of niet, het staat je prima!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het ziet er inderdaad heel mooi uit, en het past mooi bij je blonde haren!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toch, hij staat je geweldig! Ik heb dit patroon ook op mijn to-do lijst, dacht zelf aan een polkadotstofje. Koningsblauw, of toch -wat veiliger- grijs. Maar mij staan hele lichte kleuren niet, en jou wel, dus jij hebt meer keus! Ben heel benieuwd wat je gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik hoop toch echt dat je niets meent van alle negativiteit over het stofje voor dit jurkje? Ik vind hem je geweldig staan en het stofje is helemaal te gek! Wat een geweldig patroontje, jammer dat ik die van april niet meer kan halen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel saffiertje! Ik had de knipmode ook niet, maar dit patroon is voor eenkleun bedrag te downloaden via www.knipmode.nl ( via patronen)
      Succes!

      Verwijderen