donderdag 28 maart 2013

Ain't no sunshine when she's gone...

Inderdaad. Als zij in deze nieuwe zomerjas de deur uit paradeert verdwijnt het zonnetje met haar! Zonnig geel was de naam die deze stof meekreeg. En terecht! Heerlijk fel geel! Ik vind het niet alleen een mooi en fris kleurtje, het is nog soort van praktisch ook. Ik ga niet lang hoeven zoeken in mensenmassa's. Volgens mij spot ik mijn peuter deze zomer binnen luttele seconden. Dat er in dat geel dan vast ook wel snel gras-, modder-, choco,- of ijsvlekken zullen zitten nemen we dan maar op de koop toe.
Ik gebruikte dit patroon al eens eerder voor een winterjasje. Nu dus een zomerse variant. Geel, met een voering in mint, en afgewerkt met mintgroene knoopjes en dito paspel. Omdat ik het toch een beetje aan de dunne kant vond, stikte ik tussen de stoflagen van het bovenstuk van de jas nog een laagje vlieseline.
Zoals u aan de foto's kunt zien is strijken niet mijn sterkte kant. Volgende keer een minder kreukgevoelig stofje dus.
Het rokje op de foto maakte ik ook afgelopen week. Het is een A-lijn fronsrok uit het boek van de Madame, maar dan met knoopsgatenelastiek achterin.

Knopen: Veritas



 
 
 
Stof geel: katoen gabardine
Stof mint: Mountains mint van Cloud 9 organic
 
 
 




27 opmerkingen:

  1. Wauw het zonnetje in huis!
    Knappe jas, mag ik vragen welk patroon je gebruikt hebt?
    Het is een heel mooi model'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij komt uit de 'young image' van winter vorig jaar: ik geloof dat dat bij mn linkje naar de winterjas staat!

      Verwijderen
    2. Bedankt voor uw snelle antwoord, is dat een tijdschrift? Dat ken ik precies nog niet.
      Zal ne keer google'n :-)

      Verwijderen
    3. Het is inderdaad een tijdschrift en het is nog na te bestellen online!

      Verwijderen
  2. Mooi jasje, ik onthoud het modelletje! Fleurig, dat geel - zoeken ga je inderdaad niet moeten doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi kleurencombinatie voor zo'n jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige jas! Super mooie kleurtjes!
    Ik blijf dit een prachtig modelletje vinden (maar 't is er hier nog niet van gekomen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Trouwens nog een opmerking als je hem gaat maken: er zit een foutje in het patroon, namelijk de plek van de plooien op het voorpand klopt niet: je moet ze dus even zo plooien dat ze netjes in het verlengde van de naad erboven liggen!

      Verwijderen
  5. Wat een mooie jas! Leuk hoor, en een heel opbeurend kleurtje in deze dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Zowel het jasje, het rokje als de stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ik word er meteen vrolijk van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Je blog vind ik ook zo gezellig en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't is een hele dame met haar nieuwe jas :) heel mooi met dat mint stofje erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi jasje! Ik ben het patroontje ook gaan bestellen, dat was net het jasje dat ik zocht. En dat rokje, ook zo mooi! Die meiden van jou zien er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige jas, net als de winter variant!!! mooi meisje erin!! leuke dingen maak je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jawadde, heel tof! Ik krijg echt goesting in zomerjasjes, nog wachten op de stofleverancier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zalig mooi! Je krijgt instant een vrolijk gevoel bij het zien van die jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk jasje. Ik ga op zoek naar een mooi stofje om het ook snel te maken! Nu het zonnetje nog...

    BeantwoordenVerwijderen