dinsdag 12 februari 2013

Verjaardagsjurkenstress

Verjaardagsjurkenstress? En dochterlief wordt pas eind mei 3? Helemaal waar, maar toch begon ik al aan haar jurk! Alles in mint-tinten, zo ook de jurk. In mijn hoofd combineerde ik het bovenlijfje van de Marie-Laure met de A-lijn fronsrok van Madame ZsaZsa en paspel langs de armsgaten a la Antoinette.
Totdat.... Ja totdat ik op onbegrijpelijke wijze iets raars deed met het bovenstuk... Gebruikte ik het patroon voor de zesjarige in plaats van de tweejarige voor mijn tengere bijna 3 jarige? Of knipte ik per ongeluk een naadwaarde aan terwijl dat niet nodig is? Geen idee, maar feit wil dat ik al redelijk snel inzag dat er vanal niet klopte. Eigenwijs als ik ben maakte ik toch de fronsrok en zette het geheel in elkaar, met een totaal vormeloos resultaat... Zucht! Wat een geluk dat ik van het Tilda stof 1,5 meter bestelde en er nog precies zo een jurkje uit past (wel de goeie versie dan hé?)
Wordt vervolgd, en dan zien jullie uiteraard de foto van het foute en het goeie jurkje!

8 opmerkingen:

  1. Oh frustrerend. Kan je het bovenlijfje niet verkleinen terwijl ze het aanheeft? (Speldjes steken) In ieder geval, veel succes bij het vervolg, goed dat je de moed niet opgeeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia, ja, ik nam het al in aan de zijkant, maar ook de schouderbandjes zijn te breed, en dan zal ik ook het rokdeel weer moeten lostornen. Al met al geloof ik dat een nieuwe versie sneller in elkaar zit :)

      Verwijderen
  2. Oooh, hoe erg...
    Daar heb ik zelfs geen woorden voor ;-) Ik zou alles al weggesmeten hebben, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he? ik heb wat afgezucht en gesteund, maar ach, het zij zo! ik ben stiekem al lang blij dat er nog een jurkje uit de rest stof gemaakt kan worden (stel je voor ik moest mijn hele mint thema gaan omgooien;))
      en wie weet, heeft er iemand nog een mollige tweejarige in de aanbieding die ik blij kan maken met een sterrenjurkje? misschien kan ik er een giveaway van maken ;)

      Verwijderen
  3. Jammer, maar 't overkomt ons allemaal wel eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ai, zo frustrerend, ik voel het tot hier! Succes met het bisnummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ai, niet leuk!!! Laar ik ben ervan overtuigd dat het volgende bingo zal zijn! Mooi stofje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen