donderdag 14 februari 2013

Liebster Blog Award


SewBubblenomineerde me voor de Liebster Blog Award, ik ging er spontaan van blozen! Kijk zeker ook eens op haar blog.
 

De Liebster Blog Award dus… en dat is?

‘The liebster blog award is an award given by bloggers to up and coming bloggers, most of whom have less than 200 followers (or have been blogging for less than 6 months). It is to show newer bloggers that they are appreciated, and to help spread the word about new blogs. It was created to promote appreciation and recognition among the blog World. Liebster translates to “dearest” (or favorite/ best in German. It is also known as the Love Blog Award.

The Rules:

1.       You must post 11 random things about yourself

2.       Answer the questions that the nominator set for you

3.       Create 11 questions for the people you nominate

4.       Choose 3 to 5 new blogs you love and link them in your post

5.       Please leave me a comment on this post with the URL to your Liebster post so I can learn more about you!


Nou , daar gaan we dan

11 dingen over Van Jansen:

1.       Mijn motto is ‘truttig is het nieuwe hip’ . Ik naai, ik bak, ik stempel broodzakjes en knutsel met mijn twee kleine dametjes. En ik schaam me daar niet voor, I love it!

2.       Ik hou van het regelen van feestjes, liefst helemaal in (kleuren) thema, en kan daar al maanden op voorhand me bezig zijn. Zo wordt Feline eind mei 3 jaar, maar ik ben nu al bezig met het ontwerp van de uitnodigingen, de slingers, de taart en de jurk.

3.       In het dagelijks leven werk ik bij een Obesitaskliniek. 3 dagen per week werk op het hoofdkantoor in Maastricht, en dat is een heerlijk combinatie met de dagen thuis 

4.       Ik hou van chocolade, homemade taarten en eigenlijk elk soort zoetigheid (goeie combi met punt 3, niet?)

5.       Ik hou van kleur, maar ben vooral vaak snel uitgekeken op kleur. In ons huis vind je dus veel grijstinten, wit en vleugjes pastel. Knallers als rood, geel en groen vind je eigenlijk alleen in de kledingkasten van mijn dames.

6.       Sinds ik blog slaap ik significant minder. Mensen vragen mij wel eens waar ik alle tijd vandaan haal. Nou, van mijn slaaptijd dus. Lang leve de touche eclat… Oh, en ik sport ook niet meer, oeps!

7.       Ik ben een typisch meisje: ik hou van schoenen, tassen, sieraden, nog meer schoenen en tassen.

8.       Mijn lief P. is niet graag terug te vinden op het www. Liever geen foto’s, etc. Maar wel te vinden met zijn portfolio als grafisch ontwerper

9.       Ik  zou graag voor het volgende feestje eens macarons bakken. Schijnt heel moeilijk te zijn. Volgens mij kan ik het best ;)

10.   Ik heb een hekel aan Disney figuren op kinderkleding, op pailetten,  glitters en rhinestones… brrr!

11.   Mijn favoriete seizoen is de lente! Kan niet wachten om weer met de meisjes buiten te kunnen picknicken, en te naaien aan de tuintafel.

 Oke, dat was dat! Nu de vragen nog die SewBubble me stelde:

1.       Wat is de beste naaitip die je ooit kreeg? Dat was toch wel de instructie van Spiegelstiksels om een blinde rits in te zetten. Daarvoor vermeed ik kledingstukken met rits. Eigenlijk helemaal niet nodig!

2.       Wat is de beste blogtip die je kan geven? Blijf dicht bij je zelf!

3.       Welke kinderkleding trend bewonder je? ik ben geen echte trendvolger, maar de snoepjeskleuren voor deze zomer maken me toch wel erg enthousiast!

4.       Welke kinderkledingtrend niet? Panter/tijgerprints

5.       Noem je 5 favoriete blogs



6.       Welke stommiteit bega je iedere keer opnieuw (best iets naaigerelateerds)? Het steeds weer klaarspelen om halverwege mijn laatste naad of zoom de onderdraad op te hebben.

7.       Welke BV zou moeten beginnen naaien en waarom? Ik ben niet zo into BV’ers, dus een andere beroemdheid dan maar: ik ga voor Nigella Lawson; als die net zo  veel gevoel heeft voor mode als voor eten….

8.       Wat is het leukste compliment dat je ooit ontving op een eigen creatie? Eigenlijk ben ik in mijn nopjes met elk compliment! Een simpel ‘mooi!’ doet het heel goed.

9.       Wat is het verdachtste compliment dat je ooit kreeg? Geen idee. Ik ben nogal positief ingesteld, dus ik ga uit van het goede!

10.   Wat zijn je favoriete online stoffenwinkels?


 

En wie nomineer ik? Ik presenteer u:

 Les Mademoiselles: haar babydekens zijn super, maar ook haar tassen en damesjurken zijn ware kunststukjes!

By Eva Maria: veel mooie tasjes, maar ook kussens, jurkjes… eigen van alles, en alles is mooi!

Hilde @ home: mooie zelfmaakideetjes, van prikbord tot kinderkleertjes.

Pied de poule by miss Lizz: wauw, de kamer voor haar dochter in mint en geel… geweldig mooi!

Old, new, pink and blue lieve en mooie ideetjes die iedereen kan maken

 

En dit wil ik graag van ze weten, de 11 vragen op een rij

1.       Welk blog staat bij jou ontbetwist op nummer 1?

2.       Heb je al een favoriete kleur voor de lente en zo ja, welke?

3.       Hoe vaak check jij of je favoriete bloggers iets nieuws gepost hebben?

4.       Wat is je eigen favoriete post (dus op je eigen blog)

5.       Wat staat er op het moment bovenaan je to do lijstje?

6.       Wat is je favoriete (kinder) kledingmerk?

7.       Wat is de beste naai- of knutseltip die je kan geven?

8.       Welk patroon of zelfmaak-item is nog geen hype in blogland, maar kun je iedereen aanraden?

9.       Welk thema vind jij het allerleukst voor een kinderfeestje?

10.   Waar vind jij de mooiste stoffen en/ of materialen?

11.   Waarom zouden meer mensen jouw blog moeten volgen?
 
zo, ik leg ze aardig het vuur aan de schenen, toch? succes! 


5 opmerkingen:

  1. Amaaai, zo snel! Leuk dit allemaal te lezen. Ben al benieuwd naar je macarons :-) Heb het zelf al geprobeerd, 't was niet echt een succes. Maar jou gaat dat ongetwijfeld lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Esther!
    Wat superlief dat je aan mij denkt om de award door te geven, echt! Het is echt fijn te horen dat mensen je blog de moeite waard vinden, want daardoor ga ik ook door met bloggen.
    Maar toch ga ik je zeggen dat ik hem liever niet doorgeef. Voor mij heeft het hele gedoe een te groot kettingbrief-gehalte, als je begrijpt wat ik bedoel. En dat doet niks af aan het goede gevoel dat je me gaf bij het toekennen, helemaal niet. Dus ik hoop ook dat je het begrijpt. En als je het leuk vindt wil ik gerust op je 11 vragen antwoorden, hoor, daar maak ik graag asap werk van!
    Lieve groetjes,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Esther! Ook ik vind het superlief van jou, die award! Het doet zo deugd te merken dat mensen graag eens op je blog komen neuzen! Hihi en dat van het afsnoepen van de slaaptijd om te kunnen blogverslagjes lezen en zelf te kunnen bloggen, zo herkenbaar ;-). Onlangs kreeg ik van een vriendin-blogster ook een award en heb haar daar heel vriendelijk voor bedankt, maar heb hem ook niet op dezelfde manier doorgegeven, een beetje omwille van dezelfde reden als eva maria hierboven ... Maar omdat ik hier wel blij van word zal ik je vragen zeker eens beantwoorden! Eén dezer dagen snoep ik wat van mijn slaaptijd af en blog ik erover ;-). Lieve groetjes en tot blogs!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cool! Ik krijg hier ook complimenten!
    Ik wil wel graag eens een ruil met je doen. Stof voor taart of zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt als een goeie deal ;) Als jij weet hoe ik taart netjes kan verzenden...?

      Verwijderen