donderdag 7 februari 2013

Feest!

Het was feest (ja, met de nadruk op wás, aangezien het alweer bijna 3 maanden geleden is). Onze oudste werd alweer 5 jaar! En omdat ze dus jarig is in de herfst, waren het tot nu toe allemaal verjaardagen die we binnen vierden. Aangezien we steeds meer vrienden met kinderen krijgen, en onze woonkamer geen balzaal is, wordt het dus elk jaar krapper en krapper. Tel daarbij op dat de kinderen groter worden (lees: ze zitten niet meer op een deken te spelen, maar rennen door het huis).... en ik kwam tot de conlusie dat ik dit jaar voor haar 'grote mensen feest' even geen zin had in een binnen feestje. Hopend op het allerbeste herfstweer bedacht ik dat het leuk zou zijn feest te vieren op de kinderboederij. Warme chocolademelk, taart en pepernoten snoepen, de kindjes lekker spelen tussen de beesten en daarna met iedereen nog een herfstwandeling maken in het bos. En welk thema past daar nu beter bij dan paddestoelen?
P. maakte bij dat thema deze uitnodigingen voor het feestje


En wat wil? op 11 november was het een stralende herfstdag! we genoten van een heerlijke middag op kinderboerderij en in het bos. En onze jarige straalde!
 
 







 
 

Natuurlijk werd er naast het 'grote mensen feestje' ook nog een 'prinsessenfeestje' gegeven voor haar liefste vriendinnetjes. Die kregen eerder een heuse feëenstaf met uitnodiging. 's Middags bakten en versierden ze prinsessencakejes, beschilderden we gezichtjes én serviesgoed, er werden spelletjes gespeeld en we sloten de middag af met zelfgemaakte pizza's.....



En, tot slot, werd er natuurlijk ook nog getrakteerd op school!
voor de meisjes waren er haarspeldjes, de flatbacks zijn ontworpen door manlief.
de kaartjes waar de speldjes opzitten zijn visitekaartjes, gebaseerd op de uitnodiging, en heel goedkoop besteld bij vistaprint (geloof dat ik 7 euro betaalde voor 100 of 200 kaartjes).
Voor de jongens waren er Paddestoel-spaarpotjes of Paddestoel-sleutelhangers.
en voor Liv's juffen was er chocolade. Een eigen ontwerpje kun je aanleveren bij www.kidsoftheworld.nl, en zij maken er dan mooie wikkels van.
 
 

8 opmerkingen:

  1. Wat een feestjes! Zo mooi allemaal en zoveel inspiratie!!
    Helaas mogen we jammer genoeg niet meer trakteren op school :-( enkel de kleutertjes mogen nog koekjes of een cake meenemen die ze dan lekker in de klas opeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh leuk seg, en die spaarpotjes waar heb je die gehaald!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De spaarpotjes zijn van het merk pitou, ik weet niet meer waar ik ze kocht, maar ze waren toen ergens in de sale ;)

      Verwijderen
  3. Mag ik vragen waar hebben jullie deze mooie uitnodigingen laten maken? En die zakjes met spelden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, de uitnodigingen heeft mijn vriend ontworpen. De zakjes ook, en die zijn geprint door Www.thepartylab.nl zij maakt ook ontwerpjes op maat en je kan er standaard ontwerpen kopen. Groetjes Esther

      Verwijderen
  4. Hallo Ik zou graag willen weten hoe ik zelf zulke uitnodigingen en naam labels kan maken die bij dat toverstokje horen. Ik ga voor mijn dochtertje ook een prinsessenfeestje geven en vond dit wel een leuk idee. Groetjes Gelske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Gelske, wat leuk! De kaartjes maakte ik via www.zelfkaartjes.nl de toverstokjes en labels zijn van Hema, en de namen zijn gestempeld (alfabetstempels voor €2,50 bij Hema) succes met het feest!

    BeantwoordenVerwijderen