woensdag 30 januari 2013

De roze zolder...

Zo weinig roze als er tegenwoordig nog maar in de kledingkasten van Liv en Feline te vinden is, zo veel roze is er te vinden op hun meidenzolder. Ooit komen ze vast uit deze fase (al mogen ze er van mij best nog even in blijven hangen), maar voor nu is het roze, rozer en rozest :)
Ik beloofde eerder foto's van hun nieuwe slaapplekjes op zolder, maar tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat de kamer nog steeds niet af is (de wandlampjes moeten opgehangen, de wandplankjes, de boel moet nog een beetje aangekleed en ik ben nog op zoek naar een kleed voor op de vloer). Maar goed, toch vast een paar kiekjes, en dan vooral van de dingen die ik zelf maakte; voor allebei een heerlijk dekbedovertrek; aan de bovenkant zachtroze linnen (afkomstig van een uit elkaar gehaald overtrek dat ik van H&M home kocht in de sale), aan de onderkant heerlijk warm en zacht wit flanel. Ertussen naaide ik een mintgroene paspel van Vermiljoen.


 
 
Wat restjes van de roze linnen stof gebruikte ik om een oud Ikea poefje (met inmiddels smoezelige bekleding) te voorzien van een roze bovenkant, en een brede roze bies langs de onderkant).





Ook hun teken-plekje boven werd aangekleed met roze; de witte tafeltjes van Ikea beplakte ik met geplastificeerde katoen (kan er zo weer af als de roze fase over is), en de krukjes (ook Ikea) voorzag ik van gehaakte zittingen (patroon uit tijdschrift 'Kinderen' Zpaghetti garen van Hoooked).



Binnenkort wat meer kiekjes!


6 opmerkingen:

  1. Love het beddengoed! En die krukjes zijn ook wel helemaal niet-Ikea geworden, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een zalig plekje!!! En je brengt me op een ideetje voor de kast in kamer van dochterlief. We hebben een witte ikeakast staan met een gigantische roze vlek van iets dat uitgelopen was. Ik was al aan het rondkijken voor een glazen plaat waar ik behangpapier kon ondersteken, maar dat kost echt wel veel... Geplastificeerde stof is eigenlijk wel een goed idee. Ik hou het in mijn achterhoofd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het mooi! Helemaal af en helemaal zoals ik het ook wel zou willen!

    BeantwoordenVerwijderen